GH Truck Training

TUR.dk

Antal Besøg

747 besøg på de sidste 24 timer.

TUR

Udskriv og scan med din smartphone:

Tur Mentor

Transport messe 2017

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til

Dansk elepsi
TUR
EU-sygesikringskort
Roskilde flyshow
Norges Lastbilejer forbund
Transportkalenderen
Transportjob.dk
epicent.dk
Eurodrivers
ITD
Frie Danske Lastbilvognmænd
Dansk Transport og Logistik
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
Jobitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog

Stop Piratkørsel

Foto

Begivenheder

<< Februar 2017 >>
Ma Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28          

Ingen begivenheder.

Fra fotoalbummet...


Kom gerne med din mening

På danskegodschauffør.dk må du gerne komme med din mening, det eneste du skal gøre er at oprette dig som bruger og vupti du er igang.

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.


Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Velkommen

 
Untitled Document

Pressefoto

TUR.dk - Mentorer sikrer at transportlærlinge bliver i branchen

NyhedEn mentor kan gøre hele forskellen på, om lærlingen trives i virksomheden og gennemfører sin uddannelse eller ej.


Transportbranchen har brug for nye kræfter, der kan tage over, når den ældre generation går på pension. Derfor betaler det sig at lægge energi i, at transportlærlinge kommer godt igennem deres uddannelse, så de bliver dygtige medarbejdere. En mentor kan gøre hele forskellen på, om lærlingen trives og gennemfører sin uddannelse eller ej.

DU  MANGLER   REALITETSFORNEMMELSE   HR.  MINISTER    !

DebatPå den anden side,- så spiller  "partifarven" nok en rolle    !

Sådan var det også da  Venstre,- sad på den taburet    !

HUSK,- virkeligheden skal ikke forklares af  ITD og  DASP   !

Virkeligheden findes overalt,- hvor transporterhvervet anvendes  dagligt    !


NÅ  JA,- - - DET  E R   JO   TEMMELIG  LANGT  FRA  "BORGEN"    !

STATISTIKKER  ER  IKKE  HVAD  DE  BURDE  VÆRE   !

DebatDer er ,- og vil altid være en håndgribelig usikkerhed     !

Selve måden der  tælles op på,- indeholder ukendte variabler    !

Tal er taknemmelige,- og meget sjældent troværdige   !

Det har selveste  ITD  været nød til at erkende    !


HVERDAGENS   REALITETER,- - STÅR   MERE  TIL  TROENDE    !

Danmarks Statistik: Cabotagekørsel i udlandet fylder stadig mere for danske vognmænd

NyhedFlere partier på Christiansborg vil gøre det sværere for udenlandske lastbiler at køre cabotagekørsel i Danmark. Men hvordan kører danske lastbiler i udlandet?

Når en udenlandsk lastbil afleverer gods i Danmark, må den kun køre få ture internt i Danmark, for at undgå tomkørsler og spilddage. Denne type kørsel kaldes cabotage. For at forhindre snyd med ordningen og bremse cabotage-kørslen vil flere partier stramme kontrollen med udenlandske lastbiler i Danmark.

ITD: Danske særregler for transportsektoren er en hæmsko for vækst

NyhedOm to måneder forventes EU-Kommissionen at fremlægge en ny vejpakke med fokus på fair konkurrence og fair regler for hele den europæiske transportsektor. Derfor undrer det brancheorganisationen ITD, at SF og DF med støtte fra S nu går ud med et beslutningsforslag om dansk enegang og danske særregler for transporterhvervet. Det er den helt forkerte vej at gå.

SF og DF ønsker nu igen at tage en debat om chaufførernes sociale forhold, og hvordan ulovlig cabotagekørsel kan begrænses i fremtiden.

FDL-Om bekæmpelse af social dumping

NyhedGodt forslag om bekæmpelse af social dumping, men: Flere punkter bør skærpes, mener FDL


Det er selvfølgelig et vigtigt skridt på vejen mod mere ordnede forhold, men inden jubelen bliver alt for stor, er det på sin plads at gøre opmærksom på, at forslaget som sådan ikke er præcist nok. Det siger FDL´s kontorleder, Jens Groot, i forbindelse med forslaget om folketingsbeslutning om bekæmpelse af social dumping inden for den hjemlige transport-sektor. Kampen mod ulovlig cabotage og social dumping har i flere år været FDL´s vigtigste mål, og derfor håber vi også på, at forslaget bliver lidt mere præcist og konkret. Som FDL ser det, er der i hvert fald nogle punkter, som skal strammes op, hvis forslaget skal have den ønskede effekt. Og det er nødvendigt, at flere partier uden om regeringen, bakker op om forslaget.

DTL - Ny alliance for klampning af hele vogntoget ser dagens lys

Nyhed
Presset mod regeringen for at komme med konkrete tiltag mod sociale dumping og unfair konkurrencevilkår i transportsektoren vokser. Senest er Dansk Folkeparti og Socialistisk Folkeparti gået sammen.

Dansk Folkeparti og SF har nu fundet sammen om at fremsætte en række krav til, hvad der bør gøres for at sætte en stopper for systematisk udnyttelse af cabotageregler, camperende chauffører og en utilstrækkelig kontrol på vejene. Forslaget lægger bl.a. også op til muligheden for at klampe hele vogntoget, indtil bøder for ulovligheder er betalt.

”Det er endog meget gode forslag,” siger administrerende direktør i DTL-Danske Vognmænd, Erik Østergaard.

3F Transport og DI indkalder forhandlingsudvalg i weekenden

InfoForhandlerne i 3F Transport og DI har besluttet at indkalde deres respektive forhandlingsudvalg i weekenden med henblik på at nå en aftale om at forny overenskomsterne på transportområdet. Forhandlingsresultatet på dette område danner grundlag for de øvrige forhandlinger på normallønsområdet.

Forhandlingerne foregår i Industriens Hus, og forhandlingsudvalgene er indkaldt til lørdag den 25. februar kl. 14.00.

Ny MAN til Morten Skindbjerg ApS

Ny MAN til Morten Skindbjerg ApSDen nye flotte MAN som er leveret i farven karminrød er af type TGX 26.460 6X2/2 BLS og er udstyret med en TipMatic gearkasse med EfficientRoll.

EfficientRoll er beregnet til strækninger på landevej og motorvej, der går let ned ad bakke. Systemet sparer brændstof ved at sætte i frigear og lade lastbilen rulle frit, uden at motorens bremsevirkning nedsætter hastigheden. Det er chaufføren, der sørger for effektiviteten i kørslen. Indsatsen bag rattet er afgørende for sikker og økonomisk køreteknik, og det kan elektroniske assistance-systemer hjælpe til med.

GLS Group opjusterer ISO-certifikater til de nyeste standarder

Nyhed• Certificering af kvalitets- og miljøstyringssystem “opgraderet” til 2015-standarder
• Systemer i GLS-virksomheder i 18 lande tilpasset

GLS Group var en af de første europæiske distributionsvirksomheder, der fik deres kvalitets- og miljøstyringssystem auditeret i overensstemmelse med de nyeste, reviderede ISO-standarder.


Som en del af de eksterne auditeringer har GLS nu tilpasset driftsselskabernes kvalitets- og miljøstyringssystemer i 18 lande efter standarderne ISO 9001:2015 og ISO 14001:2015.

Bøde på 289.000 kr. til tyrkisk vognmand

NyhedRetten i Sønderborg idømte i formiddags en tyrkisk vognmand en bøde på 289.000 kr.

Virksomheden var blevet standset af Tungvognscenter Syd, Sydøstjyllands Politi ikke mindre end tre gange i perioden fra 29. august 2016 til 27. november 2016 - og hver gang var der problemer med at overholde køre- hviletiderne. Efter Tungvognscenter Syd foretog en nærmere undersøgelse af biler og tilladelser viste der sig så også at være problemer med det.

ØØØH,- -HVORFOR   KUN  DE   "SÆRLIGE"   KOMPETENCER    ?

DebatSocialdemokraterne og  Dansk Folkeparti,- i en ny alliance    ?

Stiller krav til den  REELLE   årsløn,- til udenlandske  lønmodtagere   !

Årslønnen må ikke omfatte diverse  "frynsegoder",- -eller lignende    !

Vi taler vel om  skattepligtig  årsløn    ?


FAKTISK  EN   SLET  SKJULT   "MINDSTELØN"     !

Innovative lastbilløsninger står i kø på Transport 2017

Innovative lastbilløsninger står i kø på Transport 2017For første gang i 10 år er alle lastbilmærker samlet på Skandinaviens største transportmesse Transport 2017, som finder sted 23.-25. marts i MCH Messecenter Herning. Hallerne med lastbiler bliver dermed et festfyrværkeri af teknologiske nyheder.

Den teknologiske udvikling på lastbilområdet går ekstremt hurtigt. På dette års transportmesse i MCH Messecenter Herning fremviser udstillerne deres bud på fremtidens lastbilers funktioner og egenskaber. For første gang siden 2007 er samtlige lastbilmærker på det danske marked repræsenteret på Transport 2017, hvilket arrangørerne ser som et bevis på, at lastbilbranchen gennemgår en hastig forandring.

Mytedræber: Målinger viser gode tilkørselsforhold til Aarhus Havn

NyhedSelvom trafikken på Marselis Boulevard er steget med 25 pct. på bare to år, viser nye målinger, at det går hurtigere end tidligere antaget at komme fra slutningen af motorvej E45 til Aarhus Havn.

I årevis har der været fokus på, hvordan trafikforholdene i Aarhus udfordrede den erhvervstrafik, der skal til og fra Aarhus Havn. Men nu viser målinger, at det i den værste myldretid kun tager 2 minutter og 16 sekunder mere at køre de 4,15 kilometer, end når der er næsten fri bane omkring midnat.

Målingerne fra en tilfældig udvalgt uge i februar viser desuden, at det tog op til 5 minutter og 34 sekunder at køre de 4,15 km.,

Kolding - Intelligent trafikstyring får trafikken til at glide bedre på Vejlevej

NyhedSpecielt i myldretiden kommer bilisterne hurtigere gennem lyskrydsene på Vejlevej i Kolding. Det viser nye målinger, efter at der før jul blev installeret ny avanceret trafikstyring i lyssignalerne.

”Den største effekt ser vi i myldretiden på vej ind i Kolding om morgenen. Her glider trafikken mærkbart bedre. I forhold til de højest registrerede ventetider i september kommer bilisterne nu 33 pct. hurtigere gennem lyskrydsene,” oplyser trafikplanlægger Erik Harbo fra Kolding Kommune.

I september tog det 6,4 minutter for de mest forsinkede bilister på vej ind i byen at køre strækningen, mens de tilsvarende tider i januar lå på 4,2 minutter. Systemet har kun været i brug i en begrænset periode, men foreløbig fortæller statistikken, at andelen af bilister, som rammes af større forsinkelser, er faldet med over 10 pct.

FDL- om politisk slaphed

NyhedNu skal være slut med støtte til Post Nord, DSB m.fl. Politikerne har et kæmpe medansvar !


Det er jo det rene galimatias, der foregår i debatten omkring Post Nord, som har kørt sig selv ud på et sidespor. For det første, er det vanvittigt at høre Post Nords ledelse fable om også at begynde med at køre almindelig vognmands-kørsel., For det andet er det helt ude i hampen, hvis staten pludseligt skal agere redningsplanke for et foretagende, hvis ledelse åbenbart har været gennemsyret af en komplet mangel på overblik. Det skal der laves om på, for det må være slut med at spændende dyre offentlige sikkerhedsnet under den type virksomhed, præcis som vi også mener om DSB. Det fastslår formanden for Frie Danske Lastbilvognmænd, FDL, vognmand Christian Jensen, Frederikshavn.

DTL: PostNord aktiviteter kan outsources

NyhedHvad er det så, der har kostet PostNord millioner af kroner i Danmark – og fortsat giver styrtblødninger fra det vaklende postvæsen? Faktisk er det langt fra de breve og pakker, der er omfattet af befordringspligten. Hele 84 procent af underskuddet i 2015 på 270 millioner kroner kommer fra andre forretningsområder end det, som danskerne i almindelighed opfatter som ”post”.

Kan klares af private
”Det er området for pakker og stykgods, som lige så godt kan varetages af private vognmænd. Og når vi nu er i gang, er der heller ingen fornuftige argumenter for, at det befordringspligtige område ikke også kunne outsources til private virksomheder. Det kan ske ved frasalg af de underskudsgivende aktiviteter eller en privatisering.

GENUDSENDELSE FRA 19. OKTOBER 2016 !

InfoDe suspekte forhold,- der kendetegner CONTRANS,- holdes ikke skjulte !

Faktisk skilter man med dem offentligt !

DET skrev vi om i Okt. sidste år,- uden at det var første gang !

ALLE ved,- HVAD der foregår,- og ALLE er flintrende ligeglade !


DET ER SKØNT AT VÆRE SAMFUNDSNASSER I DANMARK !

FDL- om politisk passivitet

NyhedAlle taler om problemerne, men ingen gør noget ved det: Politisk handlekraft en mangelvare

Det er desværre ikke nyt, at der kører flere og flere billige udenlandske chauffører rundt i dansk-registrerede lastbiler. Derfor mener FDL, at tiden er inde til, at der, en gang for alle, gøres et ærligt forsøg på at rydde op i junglen af ulovligheder, social dumping og unfair konkurrence. Alle taler om problemerne, og politikerne står nu nærmest i kø for at fortælle, at kampen mod uligheden og social dumping skal skærpes. Men hvornår sker der noget reelt? Det spørgsmål kan man vist roligt stille til både politikerne, politiet og organisationer som 3F, Danske Speditører, ITD og ATL.

SÅ  FIK  VI  ENDELIG  EN   DIREKTE,- - - -TILSTÅELSE    !

DebatDet  ER da muligt,- at  CONTRANS  "kører efter reglerne"    !

Det  er så bare lige et spørgsmål om,- HVILKE  REGLER   ?

Det  ER i hvert fald ikke de gældende regler fra  EU.    !

OG,- i hvert fald  IKKE  den del  der anvendes i  Danmark    !


GAD  VIDE,- -HVAD   MYNDIGHEDERNE   VIL  GØRE   NU   ?

ATL - Sundshedsordningen er populær

Nyhed11.000 gange i 2016 fik chaufførerne under ATL’s overenskomst glæde af behandlinger gennem deres sundhedsordning i PensionDanmark. Det skete hos en kiropraktor, massør, fysioterapeut eller zoneterapeut.

Godt 22.000 chauffører, der arbejder under ATL’s overenskomst med 3F, er omfattet af sundhedsordningen, der er en del af pensionsordningen. 1600 medarbejdere benyttede sig sidste år af ordningen, og de fik i gennemsnit syv behandlinger hver.

"Det er en rigtig god ordning, som man roligt kan opfordre sine medarbejdere til at benytte sig af, hvis de har muskelspændinger eller smerter.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
17,840,011 Unikke besøg