Velkommen
Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til Admin
og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger red indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.


Hjemmesiden bruger cookies.


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside,
så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Admin.


Admin : Obs, sommeren er over os, derfor begrænset opdatering juli måned.
GH Truck Training
Fra fotoalbummet...

Dtl magasinet
Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
Pressefoto

 
Untitled Document

Grøn pakkelevering - 11 nye MAN eTGE el-varebiler til Swiss Post
LastElleve MAN eTGE'er er blevet leveret til Swiss Post i Ostermundigen, Bern. De elektriske varebiler skal levere pakker tre steder på miljøvenlig vis. Swiss Post drager samtidigt fordel af MAN Transport Solutions 360 graders rådgivning i forbindelse med omstillingen til elektriske varebiler.
FDL - Erhvervsstyrelsens troværdigheds-problem: Misvisende oplysninger i Virk/Data-registrene !
NyhedSelv om alle råber efter mere kontrol, er det påfaldende, at statslige funktioner som for eksempel Erhvervsstyrelsen ikke lever op til det ansvar, der helt naturligt hviler på offentlige instanser. FDL har ved tidligere lejligheder efterlyst en betydeligt skærpet kontrol i form af en jævnlig opdatering af indholdet i Virk/Data. Konklusionen efter endnu et FDL-tjek er klar: Nogle af registreringerne kan være direkte misvisende og dermed usande.

Virk/Data offentliggør, for Erhvervsstyrelsen, de data, der kan findes ved søgning på CVR-registeret. Altså de virksomhedsdata, der er umiddelbart tilgængelige i henhold til Danmark og EU´s love.
DTL: PostNord underskud skal ses med støttebriller på
NyhedPostNords underskud er ikke så stort, som det har været. For den danske dels vedkommende udviser koncernens seneste halvårsregnskab et underskud på 45 mio. DKK for første halvår 2019 mod et underskud 209 mio. DKK for samme periode året før. DTL – Danske Vognmænd ser ingen grund til at hæve armene, når man tager støttebrillerne på og betragter omstændighederne.
Fremtidens logistik med færre omkostninger: Duravis R002
Nyhed• Designet til det alsidige segment er Duravis R002 udviklet til alle typer on-road køretøjer.
• Omkostninger pr. kørt kilometer er reduceret med 15% procent i forhold til forgængeren (gennemsnit for styreaksel, drivaksel og anhænger).1
• Holdbarheden for Duravis R002 er forbedret med op til 45% i forhold til forgængeren , og dækket har best-in-class 'A' klasse i vådgreb på styreakslen.


Bridgestone, som er verdens førende dæk- og gummivirksomhed, lancerer det nye ekstremt slidstærke Duravis R002 dæk til flådekøretøjer.
HVOR ER ALLE CHAUFFØRERNE BLEVET AF ?
DebatDer kører flere og flere lastbiler på vejene i Danmark !

Alligevel skriger alle,- at de mangler chauffører ?

Faktisk ER der chauffører nok i Danmark !

Derimod er det vognmænd,- der er mangel på !


DET ER N U MAN SKAL SLÅ SIG PÅ LÅRET,- - -AF GRIN,- - -ELLER ERKENDE FAKTA !
Scania takker for et fantastisk første halvår af 2019
Last1 Scania Driver Competitions, 1 Transportmesse i Padborg, 3 demobiler til prøvekørsel, 6 udstillingsbiler med opbygninger, 16 Scania afdelinger og godt 3.000 besøgende. Det har været et helt fantastisk forår.

Siden marts har der været åbent hus arrangementer og events i alle Scania-afdelinger og hos Stiholt, hvor besøgende har kunnet prøvekøre vores demobiler, se flotte udstillingsbiler, shoppe tilbud fra vores nye showtrailer, der har været fyldt med det populære Scania merchandise og netværke med kollegaer fra branchen.

Branchen mangler indflydelse: Vognmandsbranchen bør presse politikerne mere !
NyhedSelv om transportminister Benny Engelbrecht fra Socialdemokratiet har lovet at starte fra nul med hensyn til at kassere VKLA- og DF´s trafik-aftale, er der rigtigt mange knaster, der skal ryddes af vejen. Regeringens støttepartier vil nemlig tage sig godt betaltfor at støtte S-regeringen, og det er, helt som ventet, den kollektive trafik, som rød blok, bravt støttet af de radikale, vil bruge en meget stor del af de 112 milliarder kr., som VKLA og DF ville bruge på en hårdt tiltrængt forbedret infrastruktur – og medklar overvægt til nye vejprojekter.
DE "HELLIGE" OG DE "USKYLDIGE" KØRE MED KLATTEN !
DebatMangel på chauffører,- er blevet en moderne undskyldning der misbruges !

Vi kan jo ikke klage over mangel på love og regler,- - - trods alt !

Desværre er der heller ikke mangel på "uskyldige" vognmænd !

Der er også en overflod af "hellige" chauffører !


FAKTISK ER DET ENESTE DER E R REEL MANGEL PÅ,- - - - DESVÆRRE SELVJUSTITS !
ITD - Europa-Parlamentets transportudvalg genvælger fransk formand
NyhedDen 10. juli konstituerede Europa-Parlamentets transportudvalg sig med valg af formand og næstformænd til varetage udvalgets ledelse de kommende to og et halvt år.

Medlemmerne af Europa-Parlamentets transportudvalg (TRAN), der blandt andet har ansvaret for at behandle transportpolitiske lovforslag fra Kommissionen, koordinere parlamentets holdninger samt fastlægge positioner, valgte den 10. juli ny ledelse for de kommende to og et halvt år.

FREMTIDEN ER ELEKTRISK: Otte nye MAN eTGE leveret til DB Schenker i Norge
NyhedDen internationale transport- og logistikvirksomhed DB Schenker benytter nu elektriske varebiler til deres transport i Norge. Nærmere bestemt har DB Schenker købt otte MAN eTGEer, som de vil bruge til deres 0 emissions transport i Oslo centrum. DB Schenker har et globalt mål om at deres leveringsløsninger bliver så tæt på nul-emission som muligt.

•Et af vores mål er, at alle leveringer mellem vores hovedterminal i Alnabru og City Hub i Filipstad skal være elektroniske. Siger Nils-Petter Buer, marketingchef og kommunikationsdirektør hos DB Schenker Norway
FDL - Branchen mangler et pressions-middel: Manglende sammenhold svækker mulighederne!
NyhedDet er et par interessante historier, dagens udgave af Lastbil Magasinet bringer. Det er to indlæg, der rammer plet med hensyn til nogle af branchens største problemer, men det går desværre nok, som det plejer. Vi får nogle følelsesladede debatter, og så dørdet ud i ingenting. Primært fordi der kun er en lille håndfuld politikere, som helhjertet, og uselvisk, vil yde en indsats for at skabe mere fair vilkår for de danske vognmænd, der kører med dansk-registrerede biler og aflønner eventuelle chauffører eftergældende danske overenskomster.
BEVIDST OG UHÆMMET ANARKI,- - - -HELT ÅBENLYST !
DebatTil kontrol kræves der "kontrollører",- og de er faktisk blevet sparet væk !

Det er desværre gældende i stort set ALLE statens etater" !

Her tænkes ikke så meget på de såkaldte "vejsidekontroller" !

NEJ,- det gælder desværre mere generelt,- - -efterhånden !


INGEN VIL PÅTAGE SIG ANSVARET !
FDL - Skærpet kontrol er et blålys: Behov for betydeligt flere tungvogns-kontrollanter!
NyhedDet lyder besnærende, at Færdselsstyrelsen skærper kontrollen med tunge køretøjer, men glæden er begrænset, fordi Rigspolitiet åbenbart går mere op i at opfylde nogle måltal, frem for at iværksætte en markant og tilbundsgående kontrol. Det er naivt at tro på,at situationen bliver bedre af, at man har en målsætning om kontrol af cirka 5.000 danske og udenlandske køretøjer. Og hvad er et måltal værd, når kravet ikke er specifikt. Når man ved, hvor lang tid, der går med en tilbundsgående kontrol, og sætter det op med antallet af tungvognsbetjente, er der ikke tid nok til en effektiv kontrol.
"OUT-KØRSEL" TIL DEBAT IGEN !
DebatEn "livlig debat" på et Socialt medie,- giver ny indsigt !

"OUT-kørsel" misbruges åbenbart hæmningsløst !

Så,- -BØR man ikke afskaffe denne type "smutvej" !

Tidligere grove "sager",- har sendt et signal som ikke må glemmes !


MAN SNYDER JO,- - - FORDI MAN KAN !
Fokus Øresund - Bedre styr på godstrafikken over broen med smartere betalingsanlæg
NyhedSmarte kameraer i Øresundsbrons betalingsanlæg giver et bedre billede af antallet af godstransporter og fragtudviklingen over broen.  
Varebiler og mindre lastbiler kan nu nemt adskilles fra andre køretøjer med en tilsvarende længde.

– Vores registrering af køretøjer er blevet optimeret i betalingsanlægget, og træfsikkerheden er nu så høj, at vi begynder at inkludere vare- og lastbiler på 6-9 meter i godsstatistikken fra og med den 1. januar i år, siger Fredrik Jenfjord, salgs- og markedsdirektør ved Øresundsbro Konsortiet.
Vejsidesyn af erhvervskøretøjer
NyhedFærdselsstyrelsen har skærpet kontrollen med tunge køretøjer på vejene. Det sker på baggrund af direktiv 2014/47/EU, der finder anvendelse fra den 20. maj 2018, og som bl.a. fastsætter nye krav til antallet af vejsidesyn. Det betyder, at styrelsen i samarbejde med politiet årligt har en målsætning om at kontrollere cirka 5000 danske og udenlandske køretøjer.
ET RESULTAT DER SIGER- A L T !
DebatDebatterne omkring oprettelsen af et Dansk "BAG",- fik ny næring !

Det samme gjorde "debatten" omkring effektiv "omdirigering" !

Vi kan vel sige det samme omkring behovet for sådanne kontroller ?

OG,-debatten omkring "spredte kontroller",- kan så fortsætte,- lidt endnu !


MEN,- - 250.000kr PÅ DENNE DAG,- - MÅ SENDE ET KLART SIGNAL ?