GH Truck Training

Vestfyn Trækker 2018

Antal Besøg

522 besøg på de sidste 24 timer.

TUR

Udskriv og scan med din smartphone:

SAWO UDSTILLING

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til

Dansk elepsi
TUR
EU-sygesikringskort
Roskilde flyshow
Norges Lastbilejer forbund
Transportkalenderen
Transportjob.dk
epicent.dk
Eurodrivers
ITD
Frie Danske Lastbilvognmænd
Dansk Transport og Logistik
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
Jobitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog

Stop Piratkørsel

Foto

Begivenheder

<< Oktober 2017 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Fra fotoalbummet...


Kom gerne med din mening

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

NYE  TAL  FRA   "EUROSTAT"   ER    SKRÆMMENDE    !

InfoDen sande sandhed,- bliver mere og mere tydelig    !

Måske indsender flere lande efterhånden,- korrekte oplysninger    ?

Hidtil har  "Eurostat"  ikke været helt  "opgraderet"    !

Tallene er i hvert fald  IKKE   "pyntet"   !


HVAD  ER    "ITD"   MON   KOMMET  FREM  TIL    ?

Vi er ikke forvent med at få korrekte oplysninger fra  "Eurostat",- da det hidtil har været meget få lande,- der overhovedet har indberettet de krævede oplysninger.  Det er åbenbart noget der er ændret på,- og det stiller jo de sædvanlige og ret "pyntede"  oplysninger,- fra  "ITD" i et endnu dårligere lys.

Jeg har modtaget en mail, -med et indlæg der i dag kan læses på "LastbilMagasinet".  Dette indlæg bekræfter de oplysninger jeg selv har fundet hos "Eurostat".  Desuden fortæller det,- at erhvervspolitisk chef Ove Holm fra DTL,- er lige så overrasket som undertegnede.  Da jeg desværre ikke kan  "linke"  til denne artikel,- der er  "låst",- bringer jeg lige et par udpluk her :


"Jeg kiggede på graferne og tænkte ’hold da op’! Der var godt nok gang i den overordnede vækst".  Så ramte hans øjne grafernes farvekode, og det gik op for ham, at det bestemt ikke var alle steder i Europa, at vognmændene har haft lige stor del i væksten.  Fra 2015 til 2016 har der i Europa været en samlet vækst i tredjelandskørsel på 11,9 procent. I samme periode er mængden af cabotagekørsel steget med 20,7 procent . Andelen af lastbiler fra Østeuropa, der kører tredjelandskørsel, er steget med 14,2 procent det seneste år. Mængden af cabotagekørsel med østeuropæiske biler er steget endnu mere – nemlig 36,2 procent.

Her skal man nok være Politiker,- eller ansat hos  ITD eller hos  DASP,- for at bliver overrasket over disse tal.  Alle der har daglig kontakt med branchen,- har mærket dette for længe siden.  Desværre har ingen taget de mange  "nødråb"  alvorligt,- da man hele tiden har hørt noget andet fra  "eksperterne".  Ove Holm fra DTL fortsætter :

Men den omdiskuterede Vejpakke er ikke i mål endnu, og ifølge Ove Holm er der lige nu stor uenighed EU-landene imellem. "Jeg har lige været til møde i IRU, og det er helt tydeligt, at der desværre er meget stor splittelse. Som udgangspunkt imellem Nordvesteuropa og Østeuropa. Noget overraskende så vi, at ITD sammen med en delegation fra de Østeuropæiske lande taler for, at eksportchauffører ikke skal betragtes som udstationerede medarbejdere".

Vi har nu fået konstateret endnu et eksempel på.- HVAD  der foregår i branchen,- samt HVAD  de kyniske og grådige elementer har sat sig som mål.  At der så er indtrådt en udvikling,- med  "slaver"  der pludselig  "har fået nok",.- og ikke længere vil finde sig i at blive groft udnytte,- MÅ vel få visse grupperinger,- til at indse faktum.  Ove Holm fra DTL,- udtaler om dette forhold  :


"Det bekræfter os i, at de nordvesteuropæiske vognmænd tager marked, så det fløjter. De taber endda, selvom der er vækst i Europa. Når jeg læser grafen, bliver jeg bekymret for, hvor det ender henne. Det er så voldsomt, at der skal gøres noget. Det bliver der heldigvis også med EU Kommissionens mobilitetspakke".

Der har netop været afholdt et  møde,- hvor store dele af de berørte personer og organisationer,- var blevet indkaldt og afkrævet forslag. dette møde er omtalt andet sted her på siden.  Emnet var naturligt nok,- den nye  "vejpakke" som visse lande  ønsker indrømmelse i. Som jeg flere gange har udtalt,- så er der jo ingen garanti for,- at nye love og regler vil blive fulgt,- på præcis samme måde,- som man jo heller ikke har fulgt de nuværende.  EU har været for  slatten i forhold til at  KRÆVE  lovgivningen håndhævet.

Ove Holm understreger, at Vejpakken har stor betydning for danske vognmænd.  "Det er så brandaktuelt som nogensinde, at vi får den mobilitetspakke på plads, uden at den bliver amputeret eller udvandet. Hvis man begynder at slække på den ét sted, er man i hvert fald nødt til at stramme et andet sted, hvis den skal have nogen effekt".

Dem der kan læse artiklen i  "LastbilMagasinet" vil opdage,- at  Ove Holm fra DTL,- trods alt ikke er nær så pessimistisk om fremtiden,- som de faktiske forhold viser tegn på.  Her finder jeg personligt,- at man  snyder sig selv,- HVIS man udelukkende sætter sin lid til EU,- der jo hidtil  IKKE  har været tilliden værdig.

ER  HÅBET MON   FORTSAT,- - - EN  LILLE  SMULE    "LYSEGRØNT",- - -TRODS  ALT   ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.05 sekunder
20,549,378 Unikke besøg