GH Truck Training

Vestfyn Trækker 2018

Antal Besøg

520 besøg på de sidste 24 timer.

TUR

Udskriv og scan med din smartphone:

SAWO UDSTILLING

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til

Dansk elepsi
TUR
EU-sygesikringskort
Roskilde flyshow
Norges Lastbilejer forbund
Transportkalenderen
Transportjob.dk
epicent.dk
Eurodrivers
ITD
Frie Danske Lastbilvognmænd
Dansk Transport og Logistik
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
Jobitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog

Stop Piratkørsel

Foto

Begivenheder

<< Oktober 2017 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Fra fotoalbummet...


Kom gerne med din mening

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

ER  DET  MON  GODT  NYT,- - -FOR   "HJÆLPEVOGNMÆND"    ?

DebatDSV  mangler  chauffører,- - -siger de  !

DSV  må derfor  hæve  "fragtpriserne",- - - siger de   !

Hvordan kan man udføre transporter,- - -uden chauffører    ?

Hvordan kan en prisstigning,- - -hjælpe på det  ?


IGEN   MANGLER  DER   "SUND  LOGIK"   !

På den anden side,- så  KAN  der her være noget positivt for de såkaldte  "hjælpevognmænd".  Dette  HVIS  der her er tale om det samme problem,- som vi har hørt om fra  ITD.  Vi  kunne nemt forestille os,- at meldingerne fra  ITD`s  medlemmer,- der fortælle om chauffører,- der udebliver fra jobbet,- når de er rejst hjem på  "ferie".  MÅSKE er det præcis det samme,- DSV nu oplever,- med egne  "slaver".

Lønudgifterne indgår jo som en del af  "omkostningerne",- der igen indgår i  "konkurrenceevnen".  Derfor har vi  altid hørt,- at der bliver  jamret højlydt,- når der i visse lande indføres en  "mindsteløn".  Faktisk henviser man også til det man kalder for  "varernes frie bevægelighed",- hvor man påstår,- at højere lønninger,- hæmmer denne "frie bevægelighed".

Hvorfor mon man ikke medregner  "fragtpriserne" som  en begrænsning"  af varernes "frie bevægelighed"  ?  Højere priser for en transportopgave,- som følge af en stigning på "fragtpriserne",- vil jo  OGSÅ  øge omkostningerne .   Denne egoistiske holdning,- hvor det udelukkende er  Speditørernes  "udgifter"  til transportopgaverne,- der anses for en belastning,- taler jo sit tydelige sprog.

Når man påstår,- at anstændige lønninger,- vil gøre varerne dyrere,- så må  "transportkøbernes"  udgifter til transport,- vel OGSÅ  påvirke priserne ?  Denne form for  argumentation har vi  "bokset med"  i flere år,- og det må så stoppe her,- og føre os over til faktum.  Det hele handler om  profit,- og intet andet.

MEN,- der kunne nok anes et  lyspunkt her,- når der ikke længere er adgang til de  "billige løsninger" fra andre lande. Her må vi formode,- at DSV ønsker at få mere for opgaverne,- nu hvor de udenlandske chauffører har  "fået nok" og bliver hjemme. Derfor vil DSV opkræve højere "fragtpriser"  fra  "kunderne",- således at man kan betale  anstændige  "fragtpriser" til  de  såkaldte  "hjælpevognmænd",- der så kun kan findes i kredsen af  Danske vognmænd.

Flere  statistikker fortæller om øget vækst.  Sammenholder vi så det med,- at de  "billige løsninger"  melder fra,- så kan der ikke være andre plausible forklaringer på  DSV´s  prisstigninger.  De vil nok begynde at afregne  Danske  "hjælpevognmænd" med en mere anstændig betaling,- så man fortsat kan betjene kunderne.  HVIS  denne "tendens"  får fodfæste,- vil det tvinge andre til at følge trop,- og være godt nyt  for  branchens mange trængte vognmænd.

Med anstændige forhold for  "alle parter",- kan vi nok forvente at  "flugten"  fra chaufførerhvervet,- vil ændre sig markant,- til glæde for alle parter,- og for samfundet i særdeleshed.  Det er sådan jeg  "fortolker"  udmeldingen fra DSV,- der vel ikke er SÅ  naive,-  at de forventer at højere  "fragtpriser" vil øge kapaciteten,- - - - uden chauffører.   De "selvkørende lastbiler"  er jo  IKKE  kommet på gaderne endnu.


ER   DER   LIDT   "POSITIVT"   NYT,- - - AT  SPORE   HER     ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.07 sekunder
20,549,402 Unikke besøg