GH Truck Training

Vestfyn Trækker 2018

Antal Besøg

1321 besøg på de sidste 24 timer.

TUR

Udskriv og scan med din smartphone:

SAWO UDSTILLING

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til

Dansk elepsi
TUR
EU-sygesikringskort
Roskilde flyshow
Norges Lastbilejer forbund
Transportkalenderen
Transportjob.dk
epicent.dk
Eurodrivers
ITD
Frie Danske Lastbilvognmænd
Dansk Transport og Logistik
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
Jobitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog

Stop Piratkørsel

Foto

Begivenheder

<< Oktober 2017 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Fra fotoalbummet...


Kom gerne med din mening

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL- om udstationerings-fifleri:

NyhedFDL lodret uenig med ITD om udstationering: Fifleri berettiger ikke til særstatus


Som FDL ofte har været inde på, er det bekymrende, at ITD´s lobbyister søger at bilde visse politikere små, smarte historier på ærmerne, mens ITD samtidig går ind for alle tænkelige former for fiflerier. Bare det giver penge i kassen til de speditører og storvognmænd, der lader sig vejlede af en på alle måder dygtig ITD-stab. Efter FDL´s, og mange andres, mening er man dog lidt for dygtige i Padborg, men det er desværre ikke nyt. Et af de varme debat-emner er udstationering, og ITD mener ikke overraskende, at en eksportchauffør ikke kan være udstationeret, fordi det passer dårligt i deres kram hos såvel ITD som speditører og storvognmænd. Men det berettiger jo absolut ikke til nogen form for særstatus. Hverken her eller i andre lande.


Men hvornår er en eksportchauffør egentlig udstationeret? Er det selve ansættelse-aftalen, som er afgørende for, hvilken lovgivning der skal følges. Eller er det den faktiske virkelighed, som afgør hvilken lov man arbejder under? Det er det, mange i dag debatterer, og derfor har FDL-Nyt bedt, kontorleder Jens Groot, at ridse tingene op. Når en chauffør udlejes af et godkendt udenlandsk chauffør vikarbureau, som f.eks. SC Henrik Hansen SRL, Str. Corneliu Coposu no. 2, AP 38, Satu Mare, SM 440005, Romaia til en dansk vognmandsforretning Contrans A/S, Merkurvej 27D, DK-6000 Kolding, Danmark som også disponerer det udenlandske datterselskabs lastbiler. Ja, så skal de nationale love og relaterede arbejdsbetingelser overholdes.


Vi skal være opmærksomme på, at al disponering foretages fra den danske adresse. Det er godt nok rumænske disponenter, som varetager kontakten til de rumænske chauffører. Det er også den danske adresse, der er base for samtlige lastbiler, såvel danske- som udenlandsk registrerede biler. De rumænsk-ansatte vikar-chauffører, som alle disponeres fra den danske adresse, rejser hjem efter en arbejdsperiode fra den danske adresse, og vender tilbage til den danske adresse, når de er klar til at gå i gang med en ny arbejdsperiode. I henhold til flere domsafsigelser i EU, betragtes en sådan arbejdsturnus som et fast arbejdssted, og dermed skal de nationale love og relaterede arbejdsbetingelser som nævnt overholdes.


Så det vil vel nok være på sin plads at minde ITD´s dygtige jurister og lobbyister om, at fiflerier med ansættelses-betegnelserne, absolut ikke fritager nogen som helst fra EU-lovgivning. Men går den, så går den, og ITD´s hidtidige lobby-indsats, kombineret med sponsorpenge til især Venstres politikere, har gjort fiflerierne lettere at gennemføre. Det er trist musik i ørerne hos mange seriøse danske vognmænd, som kører med dansk registrerede biler og, hvis de har flere biler, anvender chauffører, som aflønnes efter gældende overenskomster. De kæmper hårdt, men det er paradoksalt, og beskæmmende, at en dansk vognmandsorganisation faktisk giver undervisning i, hvordan man kan udflage og etablere postkasse-selskaber.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd

Kommenter gerne dette indlæg hos Frie Danske Lastbilvognmænd via dette Link

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.17 sekunder
20,561,478 Unikke besøg