GH Truck Training

Vestfyn Trækker 2018

Antal Besøg

616 besøg på de sidste 24 timer.

TUR

Udskriv og scan med din smartphone:

Bilister på briksen

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til

Dansk elepsi
TUR
EU-sygesikringskort
Roskilde flyshow
Norges Lastbilejer forbund
Transportkalenderen
Transportjob.dk
epicent.dk
Eurodrivers
ITD
Frie Danske Lastbilvognmænd
Dansk Transport og Logistik
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
Jobitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob nu

Stop Piratkørsel

Foto

Begivenheder

<< December 2017 >>
Ma Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ingen begivenheder.

Fra fotoalbummet...


Kom gerne med din mening

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

DER  ER  MANGE  PARALLELLER  HER  I  DANMARK    !

Debat"Modellen"  er måske en anelse anderledes   !

Man har end  ikke forsøgt at  "sløret det" ,- her i landet     !

Faktisk har man nærmest  pralet med det    !

Mange  varianter,- ER kendt af myndighederne    !


ENESTE  FÆLLES  TRÆK  ER,- - - AT  DET  STRIDER   MOD   EU-LOVGIVNINGEN     !

Der skal ikke megen fantasi til at drage sammenligninger,- mellem den aktion i Belgien,- der netop har været skrevet en del om.  Mange er blevet arresteret,- og 21  lastbiler er konfiskeret.  Overtrædelserne bestod i systematisk Cabotagekørsel,- og nøje planlagt  Social dumping,- samt  "opbevaring"  af  slaver og  køretøjer.

Tænker vi lidt nærmere over,- HVAD  der egentlig foregår her i Danmark,- så er det ikke svært at finde tilsvarende,- og næsten ens  "modeller",- med præcis det samme formål.  Den væsentligste forskel på det der foregik i Belgien,- og det der dagligt foregår her i Danmark ER,- at chaufførerne for det meste  "opbevares" i lastbilerne til hverdag.  Dette kunne man jo ikke gøre i Belgien,- hvor man skrider HÅRDT  ind overfor  "45-timers-hvil"  i lastbilerne.  Således skulle man have andre steder,- at opbevare  slaverne,- hver anden week-end. Her i lille Danmark,- er man flintrende ligeglad med håndhævelsen af disse regler,- hvilket gør,- at man bruger lastbiler til at  "opbevare"  slaverne i,- 3-5 måneder ad gangen.

Selve den  sociale  Dumping,- strider også direkte imod flere sæt love og regler fra EU,- og dette skrider man ind overfor i både  Frankrig og Belgien,- når man har observeret forholdene i en kort periode.  Her i Danmark nøjes man med at "snakke" om disse ødelæggende forhold,- og fordømme dem i offentligheden,- - - og ellers ikke andet.

Rent  regnskabsmæssigt,- tyder meget på,- at der i  "sagen"  fra  Belgien,- også bliver et  "efterspil"  der skal afregnes. Det  kunne man med ro i sindet,- også mistænke mange virksomheder i Danmark for.  Her gælder det ikke bare den daglige "omsætning",- men særligt de mange  "konkurser"  og  "navneskift"  hos ret mange virksomheder.

Nu skal jeg selvfølgelig IKKE  skyde på nogen direkte,- MEN !  Vi har netop erfaret,- at  Spanien har indsendt forslag til nogle ændringer,- til den nye  "vejpakke".  Det handler om forholdet,- at være  "udstationeret",- samt et par andre forhold.  Dette indikere klart,- at EU`s  holdning til,- om noget er lovligt eller ulovligt,- ikke er lige  "spiseligt"  for de suspekte elementer i branchen.

Her er der efterhånden ikke flere muligheder for at afvise,- at brugen af  køretøjer og chauffører,- fra  såkaldte "datterselskaber" der samtidig disponeres fra  "moderselskabet" i Danmark,- og stort set udelukkende har opgaver i Danmark,- foregår som regulært  Social Dumping,- præcis som eksemplet fra  Belgien,- med en  koordineret indsats med  Franske  Gendarmer,- og Politiet fra  Vest-Vlaanderen,- samt  Inspektører fra  den  socialretslige tjeneste i Belgien.

Vi skal her lige påpege,- at måden man opbevare slaverne på,- IKKE  er det afgørende element i sagen,- men blot en skærpelse. Det helt store  "omdrejningspunkt" er  selve den  Sociale  Dunping,-hvor man helt bevidst,- og direkte kalkuleret,- har undladt at aflønne efter den gældende lovgivning for dette.

Her i Danmark sker dette helt åbent,- og ofte med direkte pralerier tilsat.  Desuden er det skræmmende at det  IKKE blot er noget der foregår i transportbranchen.  Det er heller ikke noget der er  ukendt i kredsen af  beslutningstagere,- der desværre har helt andre  dagsordener,- end at bekymre sig om sådan noget.  Man kan ikke gribe ind,- da det vil være  FOR  omfattende,-  er den gængse undskyldning.  Nå ja,- så slipper man også for at genere nogen unødigt.


DET  VAR  MÅSKE   MINDRE   "BELASTENDE"   AT   MELDE   DANMARK  UD  AF   EU    ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.04 sekunder
21,331,761 Unikke besøg