Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 5

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Admin.


Admin : Obs, sommeren er over os, derfor begrænset opdatering juli måned.
GH Truck Training
Fra fotoalbummet...

Dtl magasinet
Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
FDL - Hvor mange job, skal gå tabt, før politikerne vågner: Cabotage og 3´landskørsel rendyrket social dumping !
NyhedI betragtning af, at der siden cabotage-reglernes indførelse i 2005, er lukket i hundredvis af især mindre vognmands-virksomheder, og at over 10.000 veluddannede danske chauffører har mistet deres arbejde til underbetalte udlændinge, undres man stadigt over den politiske passivitet. FDL har fra start været klar modstander af politikernes lefleri over for de helt store aktører på markedet. Og der er, trods masser af valgløfter, ikke det store håb om, at situationen bliver bedre efter valget.


Dykker man ned i tallene, er det mildest talt skræmmende, at vores politikere på Christiansborg, med få undtagelser, ikke for længst er skredet til handling. Det siger FDL´s formand, Christian Jensen. Når man, som også DTL, kan konstatere, at ni ud af ti lastbilchauffører, der kører over den danske grænse, nu er udlændinge. Så udlændingene har med andre ord stort set erobret den danske transportbranche. Hvis ikke det burde være nok til at vække politikerne, kan med rette spørge, om det er meningen helt at lukke den danske del af branchen.

Vi har i de seneste år talt og skrevet meget om det stigende antal postkasseselskaber, som politikerne har lovet at kigge nærmere på, men intet er sket, fortsætter Christian Jensen. Derfor er det relevant at spørge, hvorfor politikerne forholder sig passive, for problemet er ikke kun vores del af branchen. Det samme gælder for turistbusserne. Det går ud over seriøse danske vognmænd og chauffører, men staten er også blandt de helt store tabere. Løst omregnet er der årligt tale om flere milliarder kr., som staten går glip af, når udlændingene har overtaget kørslen. Som det er nu, er det tvingende nødvendigt at skærpe debatten og bygge debatten på fakta.

Det er horribelt, at politikerne, og myndighederne, ikke kan sætte sig sammen og få skruet nogle regler sammen for at få sat en stopper for udviklingen. FDL har, i samme forbindelse, talt for en revision af Den danske Model, men heller ikke det, er politikerne indstillet på. Så spørgsmålet er, hvordan vi kommer den sociale dumping til livs? FDL er godt tilfreds med den fortræffelige indsats DTL yder, men når end ikke politikere fra samme parti, har samme mening, og lobbyisterne har frit spil, samtidigt med, at det offentlige, som f.eks. PostNord også opererer med social dumping, er det svært at komme de efterhånden alt for langvarige, og for store problemer til livs, fastslår Christian Jensen, mens han bebuder nye spørgsmål og krav til politikerne.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.