Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
DTL magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
KRAV ELLER ULTIMATUM ?
DebatPå den Politiske front,- er det moderne med "krav" eller "ultimatum" !

Samtidig siger med så,- at det gælder om at "bøje ind mod hinanden" !

Noget KAN man ikke acceptere,- og andet VIL man ikke acceptere !

Kunne det for pokker ikke også gælde for chauffører ?


HVORFOR FORTSÆTTE SOM GODTROENDE "NIKKEDUKKER" ?

Der er ingen områder i den etablerede verden,- hvor man IKKE erkender betydningen af TRANSPORT. Derimod er er det lidt mere problematisk,- når der skal findes enighed omkring forholdene for TRANSPORT ? Her skal man lige huske på,- at DET der får en bil til at kunne køre,- det er MOTOREN,- -uanset om denne kører på Benzin-Diesel eller på strøm. Faktisk kan man roligt fastslå,- at MOTOREN i transport,- ER chaufføren.

Det er på den baggrund,-at det virker underligt,- at der tages SÅ lidt hensyn til chauførernes forhold,- når de er på job ? Her er der både mulighed,- eller risiko,- for at skulle holde pause eller hvil,- på et sted uden sanitære forhold ? Der er også mulighed,- eller risiko,- for at man kommer til at betale mange penge,- for at holde pause eller hvil,- på et "forkert" sted,- blot for IKKE at overtræde reglerne for køre / hviletid ? Hvor er det rimelige i det ?

MÅSKE skulle branchen som samlet enhed,- stille et krav,- eller ultimatum NU. Det skal handle om afmærkede og reserverede P-pladser,- på steder med sanitære forhold,- hvor der ikke er adgang for andre typer køretøjer,- end dem der er lavet reservation til. Skulle dette betyde,- at der fortsat er for få af sådanne pladser,- så må staten ins i kampen. Her kunne "løsningen" være,- at man begyndte på en "kampagne",- for at håndhæve reglerne for "45-timers-hvil",- både på rastepladser,- og andre steder overalt i landet. Dette ville ret hurtigt sørge for ret mange
"ledige" pladser,- på landsplan.

Dernæst kunne man vedtage,- at samtlige kontrolopgaver der vedrører lastbiler og busser,- udelukkende skulle varetages af landets "Tungvogns drenge",- der så skal have tilført de nødvendige ressourcer,- både omkring penge og mandskab. Det "skæve" i de nuværende forhold er,- at man anvender "P-vagter",- der bare lige "planter" et girokort i viskerbladet,- og det var så det. Her er tale om noget så diffust,- som en "P-afgift",- i modsætning til "Tungvogns-drengene" de udskriver "P-bøder". Den helt store forskel skal så være,- at P-bøder" SKAL betales på stedet. Hvis "synderen" ikke har "penge på lommen",- så skal der sættes hjul-lås på både trækker og trailer.

Naturligvis er der mere rift om P-pladserne i de perioder med mange campingvogne,- som sjældent kan være indenfor de afmærkede båse til personvogne. Ja DET må være er problem man må løse på anden vis. Der BURDE være forrang for køretøjer,- der er pålagt ved lov,- at der SKAL afholdes pauser og hvil,- i fastlagte intervaller i løbet af et døgn. Man kunne tilbyde landets beslutningstagere,- der reagere ud fra "gode råd & vildledning" fra såkaldte eksperter,- at man som et forsøg,- kunne lade lastbilerne blive hjemme hos vognmanden i en uge. På den måde kan man ved selvsyn opleve betydningen af,- at der findes lastbiler til hverdag,- overalt i landet.

Desuden skal man af hensyn til gældende lovgivning omkring forskelsbehandling,- sikre Danske og Skandinaviske chauffører,- præcis de samme "ordninger" som er gældende for "alle andre". Det betyder,- at man ikke behøver at betale en "P-afgift",- når beløbet ikke er over 1500 Euro. MEN,- man kunne også gå den anden vej,- således at udenlandske chauffører også får samme forhold,- som Danske og Skandinaviske chauffører. Vi taler nemlig også om "Fair konkurrence på lige vilkår" .


GÅ I KAMP,- OG KRÆV BALLANCE,- - - I ALLE FORHOLD !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.