Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Fra fotoalbummet...

Dtl magasinet
Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
REN JURIDISK GÆLDER DET VEL OGSÅ "OMVENDT" ?
DebatForskelsbehandling,- må være gældende "begge veje" ?

Det må ikke "gå ud over" den ene part,- siger loven !

MEN,- det må vel heller ikke "gå ud over",- den anden part ?

HER bør Nationale særregler,- OGSÅ virke "begge veje" ?


HER TALER VI OM BÅDE "BØDER" OG "AFGIFTER" !

Det må siges at være en stor hjælp,- der sådan lige bliver slået fast,- med Østrigs sag mod Tyskland,- omkring motorvejsafgift. Faktisk burde denne sag,- være det "startskud" der åbner op for en sag her i Danmark,-omkring "P-bøder" og "P-afgift" ? Her er det så lige et "omvendt" problem,- hvor det er udlændinge der har fordel af en National "beslutning". Lad mig lige gengive EU-Domstolens afgørelse omkring Tyskland :

Den nu skrottede tyske motorvejsafgift blev lanceret i 2015, men en klage fra Østrig stak en kæp i hjulet for de planer. De lagde hurtigt sag an mod Tyskland, og det er den sag, der nu er blevet afgjort af EU-domstolen til fordel for Østrig og dermed også for danskerne.

Dommen blev afsagt den 18. juni, lige inden de danske campingvogne for alvor begynder at trille ud på den tyske autobahn. Diskriminationen i afgiften bestod i, at tyske bilister ville få modregnet deres afgift via nedsættelse af vægtafgiften. Dermed ville afgiften ifølge en pressemeddelelse fra Den Europæiske Unions Domstolalene alene ramme udenlandske bilister:

Denne afgift er udtryk for forskelsbehandling, idet den økonomiske byrde i praksis alene påhviler ejere og førere af køretøjer, der er indregistreret i andre medlemsstater, står der ifølge dr.dk i en pressemeddelelse fra
Den Europæiske Unions Domstol.


JA,- her træder loven om forskelsbehandling virkelig i karakter. MEN,- burde der ikke være de samme præmisser,- når forholdene er omvendt ? ER det ikke ligegyldigt,- om det er den ene eller den anden "part" der får fordel ? Loven om forskelsbehandling drejer sig om,- at ingen må have fordele i forhold til andre,- på grund af flere ting,- og ikke mindst på grund af Nationalitet. Derfor BURDE denne afgørelsen fra EU-Domstolen overføres direkte til forholdene for "P-bøder" og "P-afgift" i Danmark,- hvor det udelukkende er Danske og Skandinaviske chauffører,- der "rammes" på pengepungen.

Vi må derfor nok lige få sat nogle mennesker i omdrejninger,- og få sikret ens vilkår for alle,- således at afgørelsen i sagen mod Tyskland her,- overføres direkte til den turbulente situation i Danmark,- omkring særbehandling af udenlandske chauffører,- der "slipper" for at betale "P-bøder" eller "P-afgift",- der er under 1500 Euro. Måske vil det også være en overtrædelse af loven om forskelsbehandling,- at indføre "straks-bøder" for udenlandske chauffører,- og ikke for Danske og Skandinaviske chauffører ? Det problem løses ved,- at ALLE får en "straks-bøde" når der parkeres ulovligt i Danmark, Skal loven være "lige for alle" må vi sikre os,- at alle også bliver gjort lige "lige" .


ALLE TILTAG ER VEL BEDRE END,- - - INGEN TILTAG ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.