Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Admin.


Admin : Obs, sommeren er over os, derfor begrænset opdatering juli måned.
GH Truck Training
Fra fotoalbummet...

Dtl magasinet
Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
BEVIDST OG UHÆMMET ANARKI,- - - -HELT ÅBENLYST !
DebatTil kontrol kræves der "kontrollører",- og de er faktisk blevet sparet væk !

Det er desværre gældende i stort set ALLE statens etater" !

Her tænkes ikke så meget på de såkaldte "vejsidekontroller" !

NEJ,- det gælder desværre mere generelt,- - -efterhånden !


INGEN VIL PÅTAGE SIG ANSVARET !

Gennem de seneste 10-15 år- er der skåret ned på personalet i de fleste af statens etater,- og det har sat sine tydelige spor,- på alt for mange områder,- og altså ikke blot på transportområdet. MEN,- på transportområdet er effekten både synlig og kostbar,- og til tider også direkte krænkende. Nu er det ikke meningen at jeg vil rippe op i "gamle sager",- men lige minde om en konkurs fra "trekantområdet" tilbage i 2010. Og JA,- vi taler her om "RISE TRANSPORT",- der blev overtaget af en anden virksomhed,- EFTER at tilladelserne var sendt ind til "Færdselsstyrelsen"
.
Alligevel fortsat man med at udføre opgaver med køretøjerne,- UDEN at have søgt,- eller modtaget nye tilladelser. Problemet blev løst med en opringning til "Færdselsstyrelsen",- og resulterede i,- at der lå de nødvendige tilladelser i postkassen,- - næste morgen,- til trods for at "sagsbehandlingen" er otte uger.

At der ikke er den helt store risiko ved at beordre lovovertrædelser med en SMS,- har vi netop oplevet et eksempel på. Det er en vognmand der kræver at en chauffør til "at køre på OUT",- eller "tage kortet ud",- inden der køres i land fra en færge. Det er med andre ord en vognmand der driver virksomhed ved hjælp af lovovertrædelser,- som han ved,- der aldrig kontrolleres for i Danmark. Det er også den samme vognmand,- der bliver anmeldt til Færdselsstyrelsen fordi,- han driver virksomhed med 15 lastbiler,- og kun 10 tilladelser.

Denne anmeldelse blev indsendt i Februar måned 2019,- og anmelderen fik svar tilbage i Juli måned 2019,- med besked på,- at han ikke var ikke ville være part i en eventuel sag,- og derfor ikke kunne forvente at blive holdt orienteret om sagen. Desuden viser det sig også,- at der samtidig med at man trods alt sender et svar til anmelderen,- også har sendt 14 tilladelser til den pågældende vognmand,- således at virksomheden nu har 24 tilladelser.

JA,- så kommer vi nok ikke tætere på ren anarki,- og kan kun frygte for,- at mange seriøse Danske vognmænd kæmper en ulige kamp,- set i forhold til typer som den omtalte vognmand,- og alle andre af samme støbning,- og med samme holdning til fair konkurrence på lige vilkår. Og IGEN,- man snyder jo fordi at man kan,- og når risikoen for at blive afsløret er lig NUL,- bliver det også overdrevet.


HVAD ER DET LIGE,- - - DER FOREGÅR I DANMARK ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.