Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
DTL magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
FDL - Stop nu med det øregas, Benny: Transportministeren ved at skyde sig selv i foden !
NyhedNår man kender det politiske spil, er der intet overraskende i, at transportminister Benny Engelbrecht i LB giver udtryk for, at VKLA-regeringen lovede guld og grønne skove. For vi er jo vant til, at en ny regering altid starter med at kritisere den foregåenderegering, ofte med en masse tomme ord om, at nu skal man til at rydde op og igen få Danmark på ret kurs.

Men transportministeren er tæt på at skyde sig selv i foden, for er der noget, vælgerne for længst har opdaget, er det er den ny socialdemokratiske regering er løbet fra en hel stribe af de gyldne løfter, som Mette Frederiksen og hendes støtter lovede. Så deter altså ikke hverken en særligt smart, eller saglig, udmelding, som Benny Engelbrecht er kommet med.

Det havde klædt ministeren at starte fra bunden uden at skyde skylden på andre. For hvad er det, VKLA-regeringen har lovet? Er der noget galt i at love et bedre vejnet, når fremkommeligheden forringes og vi årligt mister milliarder af kr. på kødannelse? Monikke ministerens lidt for frelste udsagn skyldes, at VKLA afsatte for få penge til den kollektiv trafik?

Det er i FDL´s optik naturligt, at alle transportformer tilgodeses i et trafikforlig, men det er urimeligt at påstå, at vi er blevet lovet noget, som der ikke var flertal for, siger FDL´s kontorleder Jens Groot. For det kan da næppe have undgået transportministerens opmærksomhed, at vejtrafikken flere steder, både øst og vest for Storebælt, er ved at sande til.

Jeg forstår udmærket bekymringen hos borgmestrene, og den stigende bekymring hos de vognmænd, der holder Danmark kørende, og derfor er det utroligt bekymrende, at forhandlingerne skal starte forfra. Det er sandsynligvis ensbetydende med, at en stor del af de112 milliarder kr., som VKLA afsatte, kanaliseres over til den kollektive trafik.

Hvordan Benny Engelbrecht vil tilgodese vejnettet, og dermed bl.a. godstransporten, er faktisk urovækkende. For det går ud over biltrafikken og der vil gå mange år, inden investeringer i den kollektive vil være optimal. Men ministeren er åbenlyst hårdt pressetaf de tre støttepartier, SF, Enhedslisten og de radikale, så vi frygter det værste,

Dem, som ikke har holdt ferie endnu, har kunnet konstatere, at det danske vejnet passer fortrinligt til de perioder og steder hvor trafikken dagligt plejer at sande til. Det har været en fornøjelse at køre fra f.eks. dét nordlige Randers til det nordlige Vejle.

Alle ved, at der uden for ferieperioden, vest for Storebælt er motorvejsproblemer ved Aalborg, Randers, Aarhus, Skanderborg, Horsens, Vejle, Kolding og til Odense. På disse strækninger kan den kollektive trafik ikke afhjælpe problemerne de første 50 år. Østfor Storebælt er det især Holbækstrækningen og strækningen til Kalundborg, og Næstved - Rønnede samt hængepartierne Hillerød og Frederikssund.

Vi har ikke brug for ventetid for den har vi alt for længe kæmpet med. Vi har brug for hurtige fornuftige løsninger på alle parameteret, vi har også brug for velovervejede langsigtede kollektive løsninger. Så hvad med at få gearet op?

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.