Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
DTL magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
FDL - Jorden kalder transportministeren: Kom ud i virkeligheden - og tænk lidt realistisk
NyhedDet er altså ikke, som Lastbil Magasinet skriver, kun ITD og DTL, der har efterlyst flere statslige parkeringspladser. FDL har, inden for de seneste par år, gentagende gange både henvendt os til transportministeren og til folketingspolitikerne. FDL har tilmed dokumenteret, hvor mange - eller snarere få – rastepladser der er, hvis man ankommerefter kl. 17 – 18. Derfor kan FDL ikke acceptere transportminister Benny Engelbrechts tilbagelænede holdning i en så væsentlig sag.

I gårsdagens FDL-nyhedsbrev, pegede vognmand Henrik Nicolaisen fra Skælskør netop på den katastrofale mangel på parkeringspladser. Situationen bliver ikke bedre af, at mange af de store aktører på markedet, parkerer deres køretøjer rundt omi de kendte industrikvarterer. Det er efterhånden blevet et mareridt både at køre rundt på Sjælland og finde en ledig parkeringsplads. Jeg tager gerne ministeren med rundt, så han kan se, hvor galt det ser ud, sagde Henrik Nicolaisen.

Transportministeren søger at placere aben hos transportørerne, men det kan altså ikke være en privat opgave at sikre, der er rastepladser nok på statslige pladser, siger Jens Groot, kontorleder i FDL. Jeg er enig i, at de store aktører på markedet, burde sørge for p-pladser til deres mange hundrede ventende chauffører. Men det ændrer ikke ved den kendsgerning, at staten, hvilket vil sige Vejdirektoratet, i mange år har ”overset” destadigt voksende parkeringsproblemer.

FDL har tidligere belyst, hvor let det ville at fordoble lastbilparkeringen på mange af de nuværende pladser: Græsarealerne skal blot ændres til asfalterede lastbilbåse. Når vi nu har fat i p-problemerne, skal vi ikke glemme, at de sydeuropæiskregistrerede lastbiler, som modtager en parkeringsafgift i Danmark fra Færdselsstyrelsen ikke bliver sagsøgt for betalingen i deres hjemland, heller ikke selv om computeren står i Sønderjylland hos moderselskabet.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.