Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Fra fotoalbummet...

Dtl magasinet
Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
2-0 TIL "SPINDOKTORER" OG "LOBBYISTER" !
DebatProblemet omkring P-pladser,- er endt i Centrifugen !

Her kører det frejdigt rundt,- uden et fastsat sluttidspunkt !

Selvfølgelig er der ikke pladser til alle,- på rastepladserne !

MEN,- handler det SÅ meget om antal pladser,- som man hårdnakket påstår ?


KUNNE DET IKKE HANDLE OM MEGET ANDET ?

Jeg kan nok forvente at være i overvældende mindretal,- når jeg fastholder min påstand om,- at P-problemerne IKKE udelukkende skyldtes for få pladser. MEN,- det er naturligvis et ønske fra "visse grupper",- at fastholde denne påstand. Personligt holder jeg fast i,- at der er flere andre forhold,- der spiller ind,- og måske endda også spiller en "hovedrolle". Her kunne jeg nævne at der nok er FOR mange udenlandske lastbiler i Danmark,- set i forhold til det egentlige behov. Her tænker jeg på de udenlandske lastbiler,- der er udflaget,- og derfor har "for langt hjem",- og så lige skal opbevares rundt om i Danmark,- når de ikke er aktive.

For ganske almindelige Danske lastbiler,- er der jo en mulighed for at "køre hjem",- i mange tilfælde. Desuden er det blevet "moderne" for Danske chauffører,- at "ligge ude", -nogle dage om ugen så man kan få diæter. Jeg bliver nok ikke populær med mine synspunkter,- så jeg kan da lige så godt påstå,- at et betydeligt antal Danske lastbiler og chauffører, -nok ikke BURDE "ligge ude" flere dage om uge. Her spiller vognmanden faktisk også en rolle,- da det jo i bund og grund er ham / hende,- der skal planlægge og kørslen. Dette er sikkert mere besværligt end bare "at gøre det",-men for mange er det ikke en øvelse man "bøvler" ret meget med.

Det voksende fokus der er på etableringen af flere pladser,- spærre for udsynet til en anden løsning. Her kommer vi frem til,- at det jo reelt ikke koster noget at parkere ulovligt,- for udenlandske lastbiler,- da bøder under 1500 Euro,- jo ikke kradses ind. Sådanne "goder" har Skandinaviske chauffører desværre ikke,- hvilket må siges at være direkte unfair konkurrence. Dette faktuelle forhold vil ikke blive ændret,- ved blot at øge antallet af P-pladser,- da dette blot vil gøre plads til endnu flere udenlandske lastbiler. Selvfølgelig taler vi her om Politik,- og ikke om sund fornuft,- og det er jo noget der altid vil være sådan.

Viser det sig en skønne dag,- og meget gerne ret snart,- at man virkelig vil dette problem til livs,- så er løsningen let at finde i den eksisterende lovgivning,- både den Nationale og den nede fra EU. Desværre blander man "pære og æbler" som man plejer at udtrykke det. Der er jo hensynet til mange ting,- der gerne skulle være i balance,- og ikke mindst erhvervslivets hunger efter billig arbejdskraft. Den dag de udenlandske chauffører,-får de samme "udgifter" som Danske chauffører,- indtræder der en form for "automatik",- der hurtigt vil reducere antallet af udenlandske lastbiler.

Der er ikke mange "tilhængere" til min holdning til dette problem,- det er jeg helt bevidst om. MEN,- prøv at regne lidt på,- hvad det betyder for samfundet,- at vores beslutningstagere IKKE har mod til at bekæmpe et direkte økonomisk tab. Og det ER et direkte økonomisk tab for samfundet,- at man nærmest "plejer" udenlandske lastbiler,- der dag ud og dag ind,- omsætter for mange penge,- som bliver sendt direkte UD af landet. Dertil kommer de "Moderselskaber" der ejer disse lastbiler,- som i henhold til en EU-lov,- flytter rundt på pengene internt i "koncernen",- så man slipper for at betale SKAT i Danmark.

Ergo er problemet ikke blot,- at der er for mange udenlandske lastbiler i Danmark,- som malker samfundet hver eneste dag. Nu vil man så gøre plads til endnu flere udenlandske lastbiler,- så der kan sendes endnu flere penge UD af landet,- hver dag ? Hvor er lige fornuften i det,- om jeg må spørge ? Kunne man ikke prøve at ignorer de mange "Spindoktorer" og "Lobbyister",- der jo blot har den holdning de bliver betalt for at have. Man KUNNE jo prøve at regne lidt på,- hvad det ville have af effekt,- hvis de udenlandsk lastbiler fik de samme omkostninger som de Danske,- eller omvendt ?


HVORFOR SKAL STATEN BETALE FOR,- - AT STATEN KOMMER TIL AT MISTE FLERE PENGE ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.