Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 4

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Chaufførnyt
Dtl magasinet
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
Scania lancerer ny 540 hk til 13 l motorserien
LastDet femte medlem af Scanias brancheførende 13 l-serie
•Giver yderligere brændstofbesparelser på op til 2 %
•Ideel til vægtfølsomme opgaver, hvor råstyrke er altafgørende
•Lav indre friktion og ny turbo på kugleleje


Scanias brancheførende serie af 13-liters motorer er nu blevet udvidet med en version på 540 hk. Den nye DC13 166-motor er primært beregnet til opgaver og kunder, der kræver råstyrke og fremragende køreegenskaber, men hvor begrænsninger på for eksempel vægt eller forakseltryk gør den mere fordelagtig end V8-motorerne med en effekt på 520 hk og opefter.

"Vi forsøger altid at tilbyde præcis det, kunderne skal bruge, og vi kunne se, at vores kunder efterspurgte en topmodel af vores 13-liters arbejdshest", siger Alexander Vlaskamp, Senior Vice President og direktør for Scania Trucks. "Vores sekscylindrede rækkemotorserie er brancheførende, når vi snakker brændstoføkonomi. Scania-lastbiler med 13-liters motorer har vundet den tyske 'Green Truck'-pris tre år i træk, og det er lidt af en præstation".

Scanias mest udbredte motor, den sekscylindrede rækkemotor, fås nu i fem effektversioner: 370, 410, 450, 500 og 540 hk. Meget af teknologien i den nye 540'er findes også i søstermotoren på 500 hk, eksempelvis en robust turbo med fast geometri og kuglelejer i stedet for bøsninger.

540-motoren egner sig særligt til gennemsnits-vogntogsvægte under 45 ton hvor kunderne kan nyde godt af såvel ekstra brændstofbesparelse som 300 kg øget lasteevne mens 520 V8-motoren fortsat vil være det mest brændstoføkonomiske valg, når gennemsnitsvogntogsvægten overstiger 45 ton.

Alle DC13-motorerne har det til fælles, at de byder på fremragende brændstoføkonomi og kun bruger SCR til efterbehandling af udstødningen. Den medfødte robusthed kombineret med Skræddersyet Service hvor bilen serviceres på basis af den helt aktuelle anvendelse og bidrager til kernesund driftsøkonomi og up-time.

"Den forbedrede brændstoføkonomi og kraft/vægtforholdet gør denne motor til et attraktivt valg for mange Scania-kunder", siger Alexander Vlaskamp. Med 2.700 Nm allerede ved 1000 o/min. er der mulighed for alt fra hurtig gearing og lave omdrejningstal til fremragende startevne.

Se og læs mere på dette Link

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.