Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Chaufførnyt
Dtl magasinet
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
Palfingers nye bæltekran er startet på jobbet
Nyhed”Det er ikke nogen hemmelighed, at konkurrencen kan være hård i transportbranchen. Derfor sigter vi hele tiden efter at være på absolut forkant med udviklingen. Det er derfor vi valgte at investere i Palfingers nye bæltekran.”

Det fortæller vognmand Tony Sørensen, Tonny Sørensens Kranservice i Esbjerg, der udfører opgaver i hele Danmark. Og transportvirksomheden har næsten udelukkende Palfinger-kraner i stalden.

For nylig blev bæltekranen - en PCC 57.002 - leveret til TKS – og testet på alle leder og kanter. Allerede tidligt om morgenen dagen efter skulle det nye materiel nemlig i aktion i centrum af Esbjerg, hvor der i øjeblikket er gang i en omfattende renovering af bymidten.

TKS er den første transportvirksomhed i Danmark, der tager den epokegørende bæltekran i brug, og samtidig er det den første serieproducerede bæltekran fra Palfinger ag i Østrig. Så der er faktisk tale om en verdenspremiere.
Bæltekranen fra Palfinger er en allround kran, der dækker en række forskellige arbejdsområder. Det unikke ved PCC 57.002 er den ekstraordinære mobilitet, et meget kraftfuldt drev, og den lave frihøjde, som gør det nemt at arbejde i vanskeligt terræn eller ved opgaver, hvor der kun er ganske lidt plads. Det gør den særdeles velegnet til at arbejde inden døre - f.eks. i fabriksbygninger.

Det gælder også på byggepladser, hvor der er brug for lidt ekstra kræfter for at komme frem, og hvor pladsen er trang.

Afhængig af opgaven har PCC 57.002 aftagelige ballastvægte, og bæltes kan afmonteres, så bæltekranen udelukkende bevæger sig ved hjælp af støttebenssystemet, når der er brug for særlig lav kørehøjde.

Premiere i Esbjerg centrum

Og det var netop tilfældet på torvet i Esbjerg, som var bæltekranens første dag i felten. Her skulle der monteres nye spær på et byggeri, og her viste bæltekranen til fulde sit værd. Eneste adgang til baggården var nemlig en smal og lav port, men den smalle port var slet ikke noget problem for kranen, selv om der kun var fem centimeter at gøre godt med i siderne.

”En af de store fordele ved vores nye materiel er, at vi nu kan få meget nemmere adgang til steder, hvor der er meget lidt plads. Det giver os mulighed for at arbejde langt mere effektivt og hurtigere end tidligere. Noget lignende havde været meget vanskeligt med en traditionel lastbilkran,” siger Rasmus Sørensen fra Tonny Sørensens Kranservice, der til daglig er operatør af bæltekranen.



Afprøvning og forskellige tests foregik på pladsen hos Tonny Sørensens Kranservice



Tonny Sørensen med sønnen, Rasmus Sørensen, der er ansat i firmaet.



Bemærk porten nederst til venstre – der var kun 5 centimeter at gøre godt med, da bæltekranen skulle ind i baggården.


Kilde: PALFINGER DANMARK A/S
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.