Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 4

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Chaufførnyt
Dtl magasinet
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
ER MAN LOVLIG,- - -BLIVER MAN KVALT !
DebatEn trist udvikling,- lukkede virksomheden !

Økonomien kunne ikke "holde til presset" !

De "billige løsninger" fik overtaget !

Dette udløste et par interessante kommentarer !


SANDHEDEN ER FAKTISK SØRGELIG !

Vognmandsfirmaet Poul Pedersen & Søn med hjemsted i Tinghøj ved Varde,- måtte kapitulere overfor den overvældende brud af "billige løsninger". Sønnen Christian ville IKKE ansætte udenlandske chauffører,- men respekterede overenskomsten med 3F, -som han tilsluttede sig for et par år siden. Om dette så var på grund af etik og moral,- må stå hen i det uvisse,- for det kunne også være på grund af teksten i "Godskørselsloven",- og Færdselsstyrelsens krav om overenskomstløn,- når man skal have tilladelser.

En kommentar pegede på,- at det var et krav fra 3F om overenskomst,- der fik virksomheden til at "dreje nøglen" ? HVIS vi "leger lidt" med den påstand,- så er det hele jo endnu mere grotesk,- end det ellers bliver anset for at være. KAN det virkelig være sådan i dagens Danmark,- at man ved at efterleve gældende lovkrav,- ikke kan få dækket udgifterne til anstændige lønninger,- og således må miste kunder og kørsel ?

MEN,- er der virkelig noget om,- at den "oversvømmelse" med udenlandske lastbiler,- faktisk er mere omfattende end først antaget ? ER der simpelthen SÅ mange udenlandske lastbiler i Danmark,- der udføre opgaver til dumpingpriser,- at seriøse vognmænd med en anstændig etik og moral,- ikke har råd til at påtage sig opgaverne ? MÅSKE er der tale om problemer der er koncentreret i visse områder, -samt at Esbjerg / Varde området er særligt hårdt "ramt" ?

Kan vi hermed konkludere,- at Danmark er et lille land,- hvor anarki,- "Spin" og "Lobbyisme",- bare "køre med klatten" ? Vil man virkelig ikke indse,- at uden "kostpris" for opgaverne,- kan ingen seriøse vognmænd overleve på sigt. Denne ulige konkurrence,- mærkes også på andre områder,-end lige på lønninger ! Danske og Skandinaviske chauffører bliver overøst med "P-bøder",- som man ikke bare kan ignorere,- men SKAL betale,- hvilket udenlandske chauffører slipper for,- når beløbet er under 1500 Euro !

Nu KAN der jo også være en helt anden forklaring på,- at Vognmandsfirmaet Poul Pedersen & Søn med hjemsted i Tinghøj ved Varde,- valgte at stoppe før det gik helt galt ? Så tænker man på,- hvem der mon bliver den næste ? Der må,- alt andet lige,- være andre tilsvarende virksomheder,- der bakser med de samme problemer,- i forhold til "billige løsninger". Det mest groteske er så bare,- at størsteparten af disse "billige løsninger" er "Danske" datterselskaber,- hvor moderselskabet lever højt på en EU-lov, -omkring fri overførelse af penge,- internt i en koncern.


GAD VIDE HVORNÅR DET HELE RAMLER SAMMEN ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.