Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 4

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
DTL magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Admin.


Skovsgaard : Danskegodschauffoer.dk lukker ned den 01. oktober 2020, tak for den tid du har fulgt siden...
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
NÅR MÅLET HELLIGER MIDLET !
DebatOg det er jo lige præcis DET der er det kommet eksempler på nu !

Rigspolitiets Nationale Færdselscenter,- sender bare aben videre !

Tre "chefer" fra tre Tungvognscentre,- står nu " med håret i postkassen" !

Kritikken afvises,- og hvad kommer der så til at ske ?


DE FORBANDEDE "MÅLTAL" SKAL JO FREMSKAFFES !

Faktisk kunne man drage en direkte sammenligning,- fra denne polemik om "måltal",- og den famøse sag dr netop er afsløret,- med falske fragtbreve,- hos en Dansk vognmand,-med et såkaldt "datterselskab". Jeg mener helt klart,- at de opnåede "måltal" der fremkommer ved disse "discountkontroller" er mindst lige så falske, -som de fragtbreve der dagligt anvendes,- af ekstremt suspekte vognmænd. Der er jo i begge tilfælde tale om,- at et fremlagt "dokument" ikke fortæller sandheden.

Jeg kan naturligvis ikke vide det,- men jeg formoder,-at de betjente der nu står frem,- og fortæller om de faktiske forhold,- angiveligt gør dette,- fordi man ikke "er kommet igennem" med at rapportere dette til Cheferne på de tre Tungvognscentre. Faktisk ved jeg heller ikke,- om dette enorme problem,- eksisterer på alle tre centre,- eller blot på et, -eller to af dem? MEN,- det syntes helt klart,- at de rapporter der sendes videre fra centrene til Rigspolitiet,- enten indeholder "falske" tal,- ELLER,- at Rigspolitiet vælger at bruge nogle "pænere" tal.

Den egentlige ansvarlige,- øverst i systemet,- er nok landets Transportminister. Her forestiller jeg mig,- at sådanne rapporter først kommer i hænderne på nogle Embedsmænd,- der igen,- har mulighed for at vælge,- om det bliver de indsendte rapporter der sendes videre til ministeren,- eventuelt med "tilpassede tal",- eller om dette er noget Embedsmændene gør ? Jeg tro fuldt og fast på,- at når betjentene nu står frem med en sønderlemmende kritik,- så ER der virkelig noget helt galt.

Og JA,- jeg kan ikke vide,- om denne beskrivelse af de procedure man gør brug af,- når en rapport skal en tur "gennem systemet" ,- virkelig bliver udsat for det jeg her nævner. dog er jeg ikke et sekund i tvivl om,- at det betjentene "fortæller" til deres chef på centret,- ligger langt fra det Rigspolitiet nu refererer til i svaret på kritikken. HVOR i rapporternes rejse,- der er sket noget "uheldigt" må andre,- der er tættere på,- afsløre.

MEN,- jeg vil fastholde mit syn på grundlaget for Rigspolitiets afværgende svar,- som kun KAN være oversmurt med en omgang "salgslak". Derfor er min sammenligning med de falske fragtbreve,- nok ikke skudt helt forbi,- - - trods alt. Den suspekte vognmand bliver straffet,- men nok ikke med en rimelig og retfærdig straf,- hvilket de latterlige bøder,- giver et klart fingerpeg om. Skulle der være "ugler i mosen" omkring rapporterne om kontrollerne,- der fremviser "pæne måltal",- så taler vi nok om straffrihed,- og allerhøjest om en næse.


Her til sidst,- vil jeg opfordre ALLE chauffører der har oplevet en af disse "discountkontroller" om,- at fortælle om dette i alle enkeltheder. DEN opbakning syntes jeg de to betjente der foreløbig er alene om at "stå frem",- har fortjent.

HOVEDRENGØRING,- - - HELT UDEN VAND OG SÆBE,- - - FAKTISK !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.