Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Chaufførnyt
Dtl magasinet
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
FDL - Politikerne snakker og snakker: Men hvorfor er de passive over for ulovlighederne?
NyhedKommentaren af Preben von Skjoeth, FDL.

Kanal 5´s og TV2's mange afsløringer af defekte vogntog og førernes talrige store og mindre overtrædelser, er ikke overraskende for os i transportbranchen. Men det er i virkeligheden skræmmende, at politikerne stort set forholder sig passive, for det er i realiteten,desværre, kun toppen af isbjerget, vi, alt, alt for længe, oplever.

Så man behøver ikke hverken at være matematisk student, jurist eller have den store kædestrammer eksamen for at se, hvor galt, det står til. For det er jo desværre et fåtal, der ryger i tungvognspolitiets bødeblokke. Det er et bekymrende fåtal, som ender med at få en bøde, og det er da i den grad virkeligt utilfredsstillende.

Man kan med rette spørge politikerne om, hvad der skal til, for at de træder i karakter og øger ressourcerne hos tungvogns-centrene og hos politiet som helhed. Skal der nye alvorlige ulykker til? Eller hvor mange spirituspåvirkede chauffører, skal i brummen, inden politikerne vågner, og erkender virkelighedens verden?

Det er forfriskende, at Peter Skaarup, DF vil konfiskere bilerne hos de såkaldte vanvidsbilister. FDL er af den opfattelse, at politikerne skal tage skridtet fuldt ud. De skal også se på transportbranchen og vedtage, at hele vogntoget, kan tilbageholdes. Det skal, med andre ord, ikke være muligt at hente godset med en anden trækker.

Seriøse danske vognmænd og chauffører med biler på gule plader, må jo føle sig grundigt til grin, når de dagligt er vidne til især social dumping og systematisk ulovlig cabotage. Det har i flere år været et stadigt stigende problem. Men ikke desto mindre oplever vi, at det store flertal på Christiansborg er fornærmende passivt.

Så passive, at de burde smides ud for ikke at udføre de opgaver, de er sat til. Kim Christiansen og Henning Hyllested er de eneste, som helhjertet har kæmpet for de seriøse danske vognmænd. Men det har været forgæves, ikke mindst fordi lobbyisterne for de store aktører og postkasseselskaberne er for dygtige, og har haft frit spil.

Lige for tiden. undskylder politikerne sig med, at de venter på EU´s vejpakke, men det altså en meget en dårlig undskyldning. For politiet har ikke fået flere penge, og de tre tungvogns-centre har altså ikke tilstrækkelig bemanding, hvis de skal være betydeligtmere effektive. Så aben er indtil videre hos politikerne, og det udnytter lobbyisterne.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)



Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.