Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Chaufførnyt
Dtl magasinet
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
FDL - De konservative før trafikforhandlinger: Stort behov for nye trafikinvesteringer
NyhedMan siger, at næst efter seksualdriften er jernbanedriften det, der kan få flest følelser i kog hos danskerne. Det er en sandhed med modifikationer, og den må være udlagt af en, der aldrig har siddet i kø på motorvejen dag ud og dag ind. Det kan få folk opaf førersædet. Således lyder det fra den konservative transportordfører, Niels Flemming Hansen, der fortsætter: Der er brug for mindst 450 kilometer vej i Danmark, og det lagde vi en plan frem for tidligere på året. Den kan gennemføres, hvis Socialdemokratietvil, og jeg vil opfordre den nye transportminister, Benny Engelbrecht, til at tage et grundigt kig på bilisternes vilkår. Der er nemlig kun ét transportmiddel, der kan køre en hjem fra arbejde og have plads til både børn og indkøbsposer.

Medmindre man altså bor tæt på arbejde, supermarked og har en meget stor cykel.

Vi er, naturligvis, stadig klar til at investere de 112,7 mia. kr., vi lagde op til. For der er behov for færre frustrerende timer bag rattet. Tænk, hvis man kunne veksle den tid halvt til arbejdstid og halvt til familietid. Så ville vi blive både rigere ogmere lykkelige. Selv om der er meget god radio, man kan lytte til, slår det ikke helt tiden uden for bilen. Det er forståeligt, at Benny Engelbrecht vil sætte sit præg på en aftale, han ikke var en del af. Men der er skabt usikkerhed om en lang række fornuftigeog fuldt finansierede investeringer. Ja, de er faktisk taget af bordet.

Der er bl.a. brug for at udvide E20 og E45 ved Kolding og at etablere den nye midtjyske motorvej mellem Haderslev og Give. Bare for at nævne noget her i det jyske. Øst for Storebælt er der ligeledes flere steder, hvor behov et for bedre fremkommelighed er altfor mærkbar. Dansk Industri har et regnestykke, som jeg synes, at den nye transportminister skal tænke nøje over: Vi sidder så meget i kø, at det koster samfundet 20 mia. kr. om året. Og prisen stiger hvert år.Nu er der snart gået et kvartal siden valget,og det tager tid fra en plan vedtages, til der lægges asfalt. Så den nye minister har en opgave foran sig, som jeg gerne vil hjælpe med at løse i en konstruktiv ånd. For hver dag tæller og det i bogstavelig forstand, konkluderer Niels Flemming Hansen.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.