Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 5

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Chaufførnyt
Dtl magasinet
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
BEGGE  PARTER   HOLDER    PÅ  DERES   RET    !
DebatOG,- begge parter HAR faktisk ret !

Måske er det netop DET,- der er selve problemet !

Hvorfor ikke bare fjerne "årsagen" til det hele ?

Det vil være til stor gavn,- - -mange andre steder fremadrettet !


"INDGREBET" VIL VÆRE GANSKE ENKELT !

Der vil nok være mange,- der ikke syntes om dette forslag,- og der vil garanteret også komme mange kommentarer.  MEN,- det er nu  "god latin",- at man skal  "begrænse ulykken"  !Og hvad ER så ulykken,- i dette tilfælde ?  JO,- det er,- at vi har to parter,- der begge holder på deres ret,- samt,- at begge parter  HAR ret,- mere eller mindre.  Vi taler her om en  "sag"som vi kan forvente at opleve mange af i fremtiden,- hvis der ikke sker noget,- fra  Politisk hold.

Og  hvad bør der så ske  ?  JO,- der bør ske det,- at man erkender det  groteske i, -at vognmænd kan ligge inde med et antal "tilladelser",- der ikke svarer til antallet af lastbiler.Som vognmanden i denne  "konflikt"  så rigtigt siger,- så har han selv søgt om,- og betalt for,- de "tilladelser" han har.  MEN,- dette er kun muligt,- så længe man udsteder "tilladelser"til personer,- og ikke til et  specifikt køretøj.  

En  "registreringsattest"  er jo udstedt til et specifikt køretøj,- og har kørertøjets  registreringsnummer påført.  Dette kunne man også vælge at gøre med  "tilladelser",- der således OGSÅ"følger køretøjet",- og "udskiftes"  når køretøjet skifter ejer. Og JA,- det vil nok udløse lidt ekstra arbejde til nogle "kontorfolk",- hvis man indførte samme procedure for  "tilladelser" somman anvender til  "registreringsattester",- MEN det syntes at være en lille pris for,- at undgå  "strid og kævl"  i fremtiden.

Nu syntes der ikke at have været problemer med,- at den pågældende vognmand IKKE  betalte en "lovlig løn"  til de ansatte chauffører i denne "sag".  DOG er der rigtigt mange af hanskollegaer,- der ikke syntes at have råd til dette,- MEN  dog har råd til at ligge inde med "tilladelser"  de ikke har køretøjer til ?  Hvor er lige det logiske i det,- kan man så spørge ?   Hvis mankigger i de offentlige registre,- vil man opdage mange vognmænd med et antal "tilladelser",- der står opført med et antal ansatte,-der ligger væsentligt under antallet af "tilladelser" ?


Der hentydes til  "F A S  TRANSPORT",- som  fortsat  "bøvler"  med  3F,- i henhold til et indlæg  på  "LastbilMagasinet" i dag !

ET   "BUMP  PÅ  VEJEN"   MAN  BURDE  "GLATTE UD"   !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.