Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 5

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
DTL magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
DTL - Europæisk vejtransportindustri: No deal giver massive problemer
NyhedAf Niels Møller Madsen, Dansk Transport og Logistik

Hvis Storbritannien forlader EU uden aftale, forventes massive problemer for internationale vejtransportører. Det skriver fem store vejtransportforeninger til til Det Europæiske Råd.

Det Europæiske Råd mødes i Bruxelles den 17. og 18. oktober, og i et EU 27-format drøfter de status for spillet med hensyn til Brexit.

Vejtransportforeningerne, som vi repræsenterer fra Frankrig (FNTR), Belgien (FEBETRA), Holland (TLN), Tyskland (BGL) og Norden (NLA), vil gerne understrege følgende punkter:

Hvis Storbritannien forlader EU uden aftale, forventes massive problemer for internationale vejtransportører at vare flere måneder med nye kontroller, der kræves ved grænsen, og chauffører uden de nødvendige papirer kan betyde store forsinkelser.

På trods af Brexit-usikkerheden er vejtransportindustrien fra vores lande forberedt så meget, som det har været muligt. Trods al denne indsats kan der opstå alvorlige problemer i tilfælde af en "no deal"-Brexit.

Vejtransportsektoren er altid fleksibel, men vi skal vide, hvad vi forbereder os på. Målet er at give vores kunder så meget sikkerhed som muligt.

Vi vil derfor gerne bede EU's regeringschefer om at stræbe mod en aftale med Det Forenede Kongerige under det europæiske topmøde i slutningen af ​​denne uge.


Kilde: Dansk Transport og Logistik (DTL)

DTL Nyhedsbrevet 15/10/2019 - Der kræves dokumentation for transportvirksomheder og chauffører ved et no-deal-Brexit

DTL har modtaget denne information fra de britiske transportmyndigheder, om hvordan vognmandsvirksomheder og deres chauffører skal forholde sig ved et no-deal brexit ved transporter til og fra Storbritannien (UK) – oversat til dansk af DTL:

UK forlader Den Europæiske Union den 31. oktober. Den britiske regering arbejder hårdt for at nå en ny aftale forud for Brexit den 31. oktober, men hvis vi ikke kan sikre en god aftale med EU, skal vi være parat til at forlade uden aftale.

Der er igangsat betydelige forberedelser i de sidste tre år, og disse er blevet intensiveret, siden den nye britiske regering trådte til i juli.

Hvis UK forlader EU uden en aftale, har du som EU-transportør brug for nyt papirarbejde fra din importør/eksportør for at kunne operere i UK.

Transportfirmaer og erhvervschauffører, der opererer mellem UK og EU, har brug for nye dokumenter, hvis UK forlader EU uden en aftale.

Link til denne officielle hjemmeside med dokumenter:
Transporting goods between the UK and EU in a no-deal Brexit: guidance for hauliers
https://www.gov.uk/guidance/transporting-goods-between-the-uk-and-eu-in-a-no-deal-brexit-guidance-for-hauliers

Herunder link til denne side “How to move goods through RORO locations in a no deal Brexit: EU to UK and UK to EU”
https://www.gov.uk/guidance/how-to-move-goods-through-roro-locations-in-a-no-deal-brexit-eu-to-uk-and-uk-to-eu

Og den tilhørende “lomme-bogs-udgave”:
”No-deal Brexit pocket guide - Moving goods through RORO locations: EU to UK and UK to EU:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/833286/what-haulier-drivers-should-do-moving-goods-through-rollon-rolloff-roro-locations-eu-to-uk.pdf

Kilde: Dansk Transport og Logistik (DTL)
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.