Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
DTL magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
FDL - Tankevækkende tungvognsudtalelse: Måltal prioriteres frem for kvalitet i kontrollen
NyhedMan kan til nød forstå, at politiets ledelse ikke lytter til branchens fagfolk, men det er komplet uforståeligt, at politiledelsen, og politikerne, ikke lytter til de specialister, der er ansat i tungvognscentrene. Det siger FDL´s kontorleder Jens Groot og fortsætter med henvisning til det indlæg, som tillidsmand, Henrik Madsen fra Tungvogncenter Syd i dag har i Lastbil Magasinet. Henrik Madsen fastslår, at jagten på måltal klart overskygger en reel kontrol, ligesom han påpeger, at de økonomiske ressourcer ikke altid bruges lige fornuftigt.

Henrik Madsen peger i sit indlæg på, at man spilder tid på at udstede bøder for parkering i nødsporet på til-/frakørsels-ramperne til motorvejsrastepladserne. Vi er enige i at det er for farligt, at der holder lastbiler der, men når der ikke er en ledig parkeringspladsog man ikke spærrer ramperne fysisk af, eller i det mindste skilter meget klart med, at der pålægges 3000 kr. i bøde (som vel at mærke opkræves på stedet, før lastbilen slippes, hvis det er en udlænding), vil der holde lastbiler der.

Måltalshysteriet, stillet overfor kvaliteten, er et kæmpe problem, primært skabt på Christiansborg og i ministerier, og så er der det faktum, at ”der er løgn og så er der statistik ”, som eksempel: Hvis jeg kontrollerer et modulvogntog, har jeg kontrolleret1 enhed, men hvis Færdselsstyrelsen kontrollerer et modulvogntog, så har de kontrolleret 3 køretøjer. På papiret ser det skidt ud for mig. Og ja. vi mangler hænder, i hvert fald hvis man vil opretholde talhysteriet, eller hvis man ønsker et øget kontroltryk.

Man kunne måske også lade os arbejde ud fra vores erfaring/viden og tage os af de brodne kar, i stedet for hovedløst at skulle jagte tal. Det vil gavne trafiksikkerheden!!

Vores største force, frem for et ”BAG”, som Kr. Pihl Lorentzen så brændende ønsker sig, er at vi spænder over hele paletten. Hvis vi standser en lastbil, og finder noget, som kræver en efterforskning, har vi både uddannelse og beføjelser til at handle på stedet,skriver Henrik Madsen bl.a.

Det er et yderst tankevækkende indlæg, for Henrik Madsens udsagn om økonomiske ressourcer og en helt idiotisk jagt på måltal, bekræfter de problemer, som FDL ved flere lejligheder har påpeget over for politikerne. Det siger FDL´s kontorleder Jens Groot, og fortsætter: Nu kan det vel aldrig blive spild at håndhæve loven, når ansættelsen er dertil. FDL har hele tiden ønsket vejsidekontrol af lastbiler 24/7/365 over hele landet, også på vestkysten.

Det skal ikke være muligt for lastbiler at flyve under radaren, som nu. Cabotagekørsel i det sønderjyske fandtes ikke, før friske øjne kom og så på sagen. Danmark har brug for hurtigt at skaffe kvalificerede hjælpende hænder til de nuværende tungvognsbetjente,hvilket navn enheden får, er for FDL uden betydning den skal blot være effektiv og starte i morgen.

Læs også: Lastbilmagasinet.dk - Vi spilder tiden på at give bøder for parkering i nødsporet

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.