Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
DTL magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Admin.


Skovsgaard : Danskegodschauffoer.dk lukker ned den 01. oktober 2020, tak for den tid du har fulgt siden...
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
Danskegodschauffoer.dk lukker
sticky
InfoEn epoke er ved at tage en ende, tiden er kommet til at drosle ned og lave andre aktiviteter, dette bevirker at danskegodschauffoer. dk lukkes ned inden for det næste år. de næste 3 - til 4 måneder opdater vi stadig lidt på portalen, herefter vil domænet blive drejet over på www.eurodrivers.dk inden den lukkes helt i ultimo oktober måned 2020, det vil sige at man ikke kan finde linkhenvisninger efter domænet er drejet over på eurodrivers.

Beslutningen er taget på grund af at flere andre sociale medier så som Facebook med flere omhandler samme emner, så man skal blot lave lidt søgning, så kan man læse og kommenterer som man har lyst til.

Danskegodschauffoer.dk takker af efter 11 år med masser af gode input fra transportverdenen....

Skovsgaard
ATL - Fremtiden ser en smule grumset ud
NyhedMåske har det økonomiske opsving toppet for denne gang. Vognmændene ser knap så optimistisk på fremtiden, som de gjorde for et år siden, viser ATL’s medlemsundersøgelse, hvor mere end 300 virksomheder har deltaget. 25 procent forventer vækst i omsætningen i de kommende måneder. Sidste år på samme tid var det 32 procent.


Der er små tegn på, at den nærmeste fremtid vil blive knap så lys for virksomhederne inden for vejgodstransporten, som den har været.
SAWO A/S - Endnu en EFFER kran til SKAKS
SAWO A/S - Endnu en EFFER kran til SKAKSSAWO i Støvring har leveret en ny bil med monteret EFFER kran af typen 1405 8S med HeavyDuty Flyjib 6S.

EFFER kranen er monteret på en Volvo FH 500 8x4 med fuld luftaffjedring.

1405 8S EFFER kranen rækker med 6S Flyjib vandret ud på 31,96 meter, hvor den kan løftehele 1.165 kg. Kranen er yderligere leveret med 2 manuelle forlængerarme, der øger rækkevidden til 35,9 meter og løfter 790 kg.
FDL - Teoretisk radikalt svar til 3F: Der er en verden til forskel fra teorier til virkeligheden
NyhedDen radikale beskæftigelsesordfører, teoretikeren Samira Nawa, går i Altinget i rette med 3F´s kritik af Det radikale Venstres syn på udenlandsk arbejdskraft. Søren Heisel, der er forbundssekretær, har i klare vendinger vendt sig mod de radikales tanker omøget fremmed arbejdskraft. Det gælder ikke mindst en lavere beløbsgrænse og, hvordan mere udenlandsk arbejdskraft vil påvirke danskerne. Og samtidigt om vores overenskomster, herunder løn- og aftalevilkår vil blive forringet.
FDL - Fokus på uopmærksomhed er fint: Men hvorfor igen hænge transport-branchen ud?
NyhedSå skal vi igen, opleve en uge med fokus på dem, der er uopmærksomme i trafikken. Og endnu en gang hænges transportsektoren ud som de værste trafikanter. Ifølge Rigspolitiet er der hele 15 procent af førerne, ikke er fuldt fokuserede, når de sidder bag rattet.Hvordan man er nået frem til den konklusion, er mig en gåde, især når man dagligt kører mange km og oplever medtrafikanternes opførsel.

Rigspolitiets Nationale Færdselscenter har gennemført en undersøgelse i hele landet i foråret 2017, hvor man på by-, lande- og motorveje har observeret, hvad 26.000 trafikanterne foretager sig bag rattet.
FDL - OK med fokus på dyrevelfærd: Men hvem tænker på chaufførers velfærd?
NyhedDet er et tankevækkende opråb, nogle dyretransport-chauffører i Randers forleden offentliggjorde i Lastbil Magasinet. Talsmanden Torben Jensen fremhæver, at det er positivt med fokus på dyrevelfærd, men stiller forståeligt spørgsmålstegn ved chaufførernes rolle.Vi chauffører er enormt presset af de meget store bøder, samt af frustrationer over, at vi får skylden for de syge dyr.

Det kan han have ret i. I min optik, er det urimeligt, en chauffør skal kunne afgøre, om et dyr er sygt eller ej. Det må være landmændenes og dyrlægernes opgave
Volvo Trucks hjælper kunderne med at forbedre deres likviditet med en ny fleksibel servicekontrakt
NyhedVolvo Trucks introducerer nu Volvo Flexi-Guld-kontrakten – en ny brugsbaseret servicekontrakt, hvor de månedlige gebyrer tilpasses det faktiske kilometertal. Det betyder, at transportvirksomhederne får større fleksibilitet til at tilpasse deres drift til markedsforholdene og efterspørgslen.

Muligheden for tilsluttede tjenester har banet vej for nye, fleksible løsninger til servicekontrakter og brugsbaserede betalingsmodeller. Volvo Trucks introducerer nu en ny servicekontrakt, Volvo Flexi-Guld-kontrakten, med samme dækning som Volvo Guld-kontrakten,
FDL - Christiansborg i en nøddeskal: Nu gradbøjer politikerne pludseligt ulovligheder !
NyhedDet har været både interessant og tankevækkende, at enkelte af politiets tungvogns-specialister åbent har erkendt, at tungvogns-kontrollerne ikke er effektive nok. For det er lige præcis det, FDL adskillige gange har påpeget over for såvel politikerne som Rigspolitiet. Som vi skrev i går, undrer det, at politikerne og politiets top, ikke lytter til dem, der har fingrene nede i materien. Det burde ellers være indlysende at indgåi en ligeværdig dialog.
Ny støjskærm ved Bjæverskov forlænges med 700 meter
TrafikFolketinget har givet Vejdirektoratet grønt lys til at forlænge en ny støjskærm langs et boligområde ved Bjæverskov med yderligere 700 meter.

Det skyldes, at projektet er blevet billigere end forventet, og man derfor kan få flere meter støjskærm inden for budgettet til glæde for boligejerne langs Vestmotorvejen.

De første 2 kilometer af støjskærmen ventes at stå færdig i løbet af november. Den færdige skærm på 5 meter i højden og en samlet længde på 2,7 kilometer forventes at være klar i foråret 2020
Nordiske transportører kan spare 230.000 ton CO2 årligt
NyhedMichelin går foran, når det handler om bæredygtig mobilitet og arbejder målrettet for mere sikker, kosteffektiv og renere transport. Med fem huskeråd til korrekt dækvedligehold og opmærksomhed på dækkene kan nordiske transportører reducere den samlede CO2-udledning med 230.000 tons og sænke dækomkostningerne med 55 pct. hvert år. Her er Michelins fem råd:
Nyt om vejarbejder - Midlertidig signalregulering på Svendborgsundbroen og Siøsundbroen
TrafikVejdirektoratet skal renovere brolejerne på Siøsundbroen og Svendborgsundbroen resten af oktober og frem til slutningen af november. Arbejdet medfører en midlertidig signalregulering over broerne.

På Svendborgsundbroen starter arbejdet allerede onsdag aften den 16. oktober. Der opsættes lysregulering forbi arbejdsområdet på hverdage uden for myldretiden, dvs. midt på dagen og i aftentimerne. Arbejdet forventes afsluttet fredag den 29. november.
FDL - Tankevækkende tungvognsudtalelse: Måltal prioriteres frem for kvalitet i kontrollen
NyhedMan kan til nød forstå, at politiets ledelse ikke lytter til branchens fagfolk, men det er komplet uforståeligt, at politiledelsen, og politikerne, ikke lytter til de specialister, der er ansat i tungvognscentrene. Det siger FDL´s kontorleder Jens Groot og fortsætter med henvisning til det indlæg, som tillidsmand, Henrik Madsen fra Tungvogncenter Syd i dag har i Lastbil Magasinet. Henrik Madsen fastslår, at jagten på måltal klart overskygger en reel kontrol, ligesom han påpeger, at de økonomiske ressourcer ikke altid bruges lige fornuftigt.
TV Midt- Vest - Efter trafikuheld: Politiet kontrollerer ikke om lastbilchauffører kører for lang tid
DTL - Europæisk vejtransportindustri: No deal giver massive problemer
NyhedHvis Storbritannien forlader EU uden aftale, forventes massive problemer for internationale vejtransportører. Det skriver fem store vejtransportforeninger til til Det Europæiske Råd.

Det Europæiske Råd mødes i Bruxelles den 17. og 18. oktober, og i et EU 27-format drøfter de status for spillet med hensyn til Brexit.

Vejtransportforeningerne, som vi repræsenterer fra Frankrig (FNTR), Belgien (FEBETRA), Holland (TLN), Tyskland (BGL) og Norden (NLA), vil gerne understrege følgende punkter:
ITD - Transportanalysen tager temperaturen på branchen
NyhedDe store virksomheder i transportbranchen formår at holde en stabil indtjening trods voksende konkurrence, usikkerhed om den globale vækst og skrappere miljøkrav. Ifølge Deloittes årlige transportanalyse af regnskaberne fra et udsnit af vognmænd og speditører havde godt fire ud af fem transportvirksomheder overskud i 2018.

Ifølge Deloittes transportanalyse for 2019 er det de største vognmænd med flere end 50 ansatte, der har haft fremgang i indtjeningen de seneste år. Derimod falder den gennemsnitlige indtjening hos vognmænd med færre end 50 ansatte.
FDL - Regeringen løber fra valgløfterne: Ofrer ikke nok i kamp mod social dumping
NyhedSom nogle måske husker, lovede Socialdemokratiet årligt at afsætte 250 millioner kr. til bekæmpelse af social dumping. Men også på dette punkt, løber Socialdemokratiet fra partiets mange gyldne løfter, for i regeringens udspil til den ny finanslov, har mankun afsat 171 millioner kr. Det er et udspil, vi i FDL står totalt uforstående over for. Ikke mindst fordi de lovede 250 millioner kr. næppe var nok til en effektiv og kontinuerlig bekæmpelse af den sociale dumping.
FDL til ministre: Nummerpladescanner kan bremse snyderne
NyhedI forlængelse af FDL´s minister-spørgsmål om inddrivning af gæld hos udenlandske vognmænd og chauffører, har FDL nu stillet et skriftligt tillægsspørgsmål. Det, FDL vil have svar på, er hvorfor man ikke for længst er begyndt at bruge nummerplade-scannere til at afsløre de udlændinge, som ikke har betalt de udstedte bøder. Når mankan afsløre biler, hvor der f.eks. ikke er betalt vægtafgift eller forsikring, burde det være en smal sag at koble bøde-systemet på.