GH Truck Training

Vestfyn Trækker 2018

Antal Besøg

520 besøg på de sidste 24 timer.

TUR

Udskriv og scan med din smartphone:

SAWO UDSTILLING

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til

Dansk elepsi
TUR
EU-sygesikringskort
Roskilde flyshow
Norges Lastbilejer forbund
Transportkalenderen
Transportjob.dk
epicent.dk
Eurodrivers
ITD
Frie Danske Lastbilvognmænd
Dansk Transport og Logistik
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
Jobitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog

Stop Piratkørsel

Foto

Begivenheder

<< Oktober 2017 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Fra fotoalbummet...


Kom gerne med din mening

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Kabelarbejde på Lillebæltsbroen på pause i efterårsferien

TrafikVejdirektoratets arbejde med at beskytte Lillebæltsbroens bærekabler i tilfælde af brand holder pause i efterårsferien fra lørdag den 14. oktober til sent søndag aften den 22. oktober.

Pausen skal sikre, at trafikken får bedst mulige betingelser i ferien, der traditionelt set byder på ekstra trafik mellem landsdelene.

Feriepausen kan lade sig gøre, fordi den første del af kabelarbejdet på sydsiden af broen er blevet hurtigere færdig end ventet. Efter ferien vil man således flytte arbejdet over på den anden side af broen.

ITD - Kampen mod ventetider på køreprøver kræver yderligere handling

NyhedPolitiets plan for nedbringelse af ventetider løser ikke udfordringerne på længere sigt. Der er brug for en løsning, der tilfører permanente ressourcer.


Det har længe været en sten i skoen på danske transportvirksomheder, at der er alenlange ventetider på køreprøver hos politiet. Behovet for ressourcer til andre politiopgaver og beslutningen om, at 17-årige nu kan tage kørekort, har drænet området for ressourcer og har gjort situationen fuldstændig uholdbar.

ITD  OG  DI-TRANSPORT   "HAR   TABT  SUTTEN"    !

Debat"Proportionalitetsprincippet",- - -smag lige på ordet    !

Smag så lige på  ”retssikkerhedsmæssige problemer”  !

Derudover gælder det, at det ikke er alt gods, der kan omlæsses.   !

Sverige indførte muligheden for at tilbageholde hele vogntoget ved overtrædelser af køre-/hviletiden i 2015. !


HANDLER  DET  IKKE   OM   "MEDVIRKERANSVAR"    ?

PFA og ADP investerer milliardbeløb i internationalt transportcenter ved Fredericia

NyhedADP A/S og PFA indgår et joint-venture samarbejde om udviklingen af Danmarks Multimodale Transport- og Logistikcenter i Taulov ved Fredericia. I samarbejdet ligger en samlet estimeret investeringssum på 1,5 – 2,0 milliarder kroner over de næste 10 år, og dermed bliver næste store skridt i udviklingen af Fredericia og Taulov som Danmarks multimodale centrum nu taget.



ADP A/S, som ejer og driver havnene i Nyborg, Middelfart og Fredericia, har siden 2014 været i gang med udviklingen af Danmarks Multimodale Transport- og Logistikcenter i Taulov. Nu går Danmarks største pensionsselskab PFA ind som samarbejdspartner for at tilføje yderligere momentum til det store logistikprojekt.

FDL- om dobbeltspil:

NyhedSelvfølgelig skal hele vogntog kunne tilbageholdes: Besynderligt dobbeltspil i ITD


Det er yderst påfaldende, at en organisation som ITD, som i udstrakt grad har givet masser af vognmænd vejledning m.h.t. udflagning, og sikkert også i etablering af de såkaldte postkasse-selskaber, nu pludselig forsøger at optræde ”politisk korrekt”, og undsiger et politisk flertal, som vil ændre lovgivningen, så politiet i en given situation kan holde et helt vogntog tilbage. Et forslag, som ITD er meget kritisk over for, bl.a. fordi en sådan vedtagelse, ifølge ITD, vil berøre nogle retssikkerhedsmæssige spørgsmål, eksempelvis i relation til proportionalitetsprincippet. Det var for øvrigt netop dette, som fik den daværende transportminister Magnus Heunicke til afvise et forslag omkring at kunne tilbageholde hele vogntog.

ITD er stærkt kritiske over for at gøre udlæg i hele vogntoget

NyhedEt flertal uden om regeringen er enige om igen at se nærmere på muligheden for at tilbageholde hele vogntog, så både trækker og trailer/anhænger kun udleveres, når bøden er betalt, eller uregelmæssigheden er bragt i orden. ITD er stærkt kritiske og mener ikke, at der retligt er belæg for tilbageholdelse af hele vogntog.

Et flertal uden om regeringen (S, DF, EL, ALT og SF) er nu enige om - igen - at se nærmere på muligheden for at kunne tilbageholde hele vogntog. Det er ikke første gang, at dette undersøges. Også i maj 2013 bad transportudvalget Justitsministeriet om en udtalelse om dette tema,

DB Schenker lancerer nyt stykgodskoncept med Europas største netværk

NyhedDB Schenker har skabt et nyt system, som binder deres 700 filialer i 38 europæiske lande sammen med daglige afgange i et nyt stykgodskoncept. Samtidig introducerer DB Schenker to nye produkter: DBSCHENKERsystem og DBSCHENKERsystem premium.

Garanteret levering eller pengene retur. Så simpelt er det nye budskab i DB Schenkers ene nye stykgodsprodukt, DBSCHENKERsystem premium, som er op til 2 dage hurtigere end DBSCHENKERsystem. ”Det er en stor fordel for vores kunder, at vi har forkortet vores leveringstid ved at have daglige afgange på samtlige 430 landterminaler i Europa. Godset skal ikke vente på, at lastbilen kører på en bestemt ugedag, for der kører flere lastbiler hver dag til hele Europa på alle filialer i alle lande.

ITD sender åben invitation til Disruptionrådet

NyhedDisruptionrådet indleder i denne uge sit tredje møde med en række inspirationsbesøg hos udvalgte fynske virksomheder. Desværre skal Rådet ikke besøge virksomheder i transport- og logistikbranchen, som ellers står til at blive ramt allerførst af disruption. ITD sender nu en åben invitation til Disruptionrådets medlemmer om at komme på branchebesøg for at blive klogere på den aktuelle situation i transport- og logistikerhvervet og det vækstpotentiale, der ligger her, hvis Danmark indtager en førerposition.

Statsminister Lars Løkke Rasmussen udpegede allerede i december 2016 transport- og logistikbranchen som en af de brancher, der vil blive ramt allerførst af disruption. ITD deler den betragtning, og derfor følges arbejdet i Disruptionrådet også meget tæt.

ER  DET  MON  GODT  NYT,- - -FOR   "HJÆLPEVOGNMÆND"    ?

DebatDSV  mangler  chauffører,- - -siger de  !

DSV  må derfor  hæve  "fragtpriserne",- - - siger de   !

Hvordan kan man udføre transporter,- - -uden chauffører    ?

Hvordan kan en prisstigning,- - -hjælpe på det  ?


IGEN   MANGLER  DER   "SUND  LOGIK"   !

NYE  TAL  FRA   "EUROSTAT"   ER    SKRÆMMENDE    !

InfoDen sande sandhed,- bliver mere og mere tydelig    !

Måske indsender flere lande efterhånden,- korrekte oplysninger    ?

Hidtil har  "Eurostat"  ikke været helt  "opgraderet"    !

Tallene er i hvert fald  IKKE   "pyntet"   !


HVAD  ER    "ITD"   MON   KOMMET  FREM  TIL    ?

Udbud af Vejdirektoratets Vintertjenester fra 2018 - 2022 sendes nu i høring

InfoVejdirektoratet sender nu sit store udbud af vintertjenester på samtlige statsveje, stier og rastepladser i høring. Udbuddet skal sikre, at vejene om vinteren bliver ryddet og saltet til de skarpeste priser på markedet.

Primo januar 2018 vil Vejdirektoratet offentliggøre sit udbud af vintertjeneste på statsveje, stier og rastepladser. Derfor inviteres potentielle bydende og andre interessenter til at komme med kommentarer eller input til udbudsmaterialet.

Kan du nå at standse? Fartkampagne, Rådet for Sikker Trafik

NyhedMange bilister har svært ved at vurdere, hvor mange ekstra meter de skal bruge på at standse, når de kører for stærkt. Er uheldet ude, kan de ekstra meter få fatale konsekvenser. For høj fart er involveret i mere end 50 procent af dødsulykkerne på de danske veje.


Alt for mange danskere træder lidt for hårdt på speederen, og det kan aflæses direkte i antallet af alvorlige ulykker. Mange bilister er ikke klar over, hvor stor afstand de skal bruge til at standse bilen, når de kører lidt for hurtigt. Derfor har Rådet for Sikker Trafik udviklet en standsetest, så alle kan afprøve, hvor mange ekstra meter det kræver at stoppe, når farten bliver for høj.

Daily Blue Power: det nye bæredygtige modelprogram til ubegrænset levering i byområder

LastDen nye DAILY BLUE POWER tager forskud på fremtiden og giver valgfrihed mellem tre teknologier:
•Daily Hi-Matic Natural Power: det første CNG-drevne køretøj med 8-trins automatgearkasse inden for kategorien af lette erhvervskøretøjer - den perfekte kombination af lavemissionsbrændstof og køreegenskaber til bykørsel.
•Daily Euro 6 RDE Ready: Den første lette erhvervsbil, der er parat til testkravene 2020 Real Driving Emissions, udarbejdet af den nederlandske organisation for anvendt videnskabelig forskning (TNO). Et unikt tilbud på markedet!
•Daily Electric: nul-emissionskøretøjet, der muliggør kørsel i byer med de strengeste trafikrestriktioner.

HVEM  SKAL  MON   "RETTE IND"   OVERFOR   HVEM  ?

DebatDanmark følger en del,- af EU-lovgivningen   !

Tyskland  følger en anden del,- EU-lovgivningen   !

Frankrig følger også,- en del af EU-lovgivningen   !

Belgien følger lidt andre dele af,- EU-lovgivningen    !


INGEN  I   HELE  EU,- - FØLGER   DEN  SAMLEDE   LOVGIVNING    !

FDL-nyhed om chaufførmangel og lobbyisme:

NyhedDanske chaufførers indtægts-muligheder voldsomt forringet: Lobbyister og valgpenge styrer politikerne


Midt i den følelsesladede debat om manglen på chauffører, ville det være en god idé at dykke helt ned i substansen, hvis man vil frem til en bæredygtig konklusion. Det er naturligt, i første omgang, at placere en væsentlig årsag på de kørsels-rekvirenter og speditører, som hidtil har udøver social dumping ved at anvende underbetalte, i vid udstrækning, østeuropæiske, chauffører. Nu er selv østeuropæerne blevet trætte af uge, ofte månedlange ophold i bilerne, og så skal fragtpriserne, ifølge DSV, forhøjes, fordi der er mangel på chauffører. Men ved det nævnte dyk ned i substansen, er det indlysende, at konstant skærpede love, regler og direktiver har en vis indflydelse på, at der i dag åbenbart er mangel på chauffører.

TUR.dk - Lærlinge er en god investering

NyhedDet kan betale sig at uddanne lærlinge. Det viser nye beregninger, som ATL og 3F har lavet i fællesskab.

ATL og 3F har på vegne af transportbranchen foretaget nye beregninger af omkostningerne i forbindelse med at have lærlinge. Beregningerne viser, at lærlinge ikke kun er en god investering i fremtidens medarbejdere, men også en god forretning.

MAN   BURDE  INDDRAGE   TILLADELSERNE     !

DebatObjektivt ansvar,- har alt for længe fredet  Speditørerne   !

NU,-syntes vognmændene at været  fredet   !

Man kan kun undre sig    !

Der skal jo to til en tango,- - som man siger    !


DEN  PRÆVENTIVE   EFFEKT,- - VIL  GØRE   UNDERVÆRKER     !

20 forslag til årets lovprogram

NyhedFolketinget er åbnet, og regeringens lovprogram er offentliggjort. Jeg har 20 lovforslag inden for transport-, bygnings- og boligområdet, som vi skal behandle i den kommende tid. .

Regeringen og DF vil fremme fremkommeligheden på vestfynske motorvej ved at lave en permanent udvidelse af motorvejen mellem Nr. Aaby og Odense V fra 4 til 6 spor plus nødspor. Samtidig vil vi sænke taksterne på Storebæltsbroen med 25 pct. Det vil gavne mobiliteten i Danmark og sammenhængen mellem landsdelene.

DTL - Omlægning af bilafgifter måske neutral for varebilsvognmænd

NyhedRegeringen fremsatte tirsdag 3. oktober lovforslag L4 vedrørende den omlægning af bilafgifterne, som regeringspartierne og Dansk Folkeparti indgik aftale om 21. september.

Omlægningen indebærer som bekendt, at satserne for registreringsafgifter og fradrag for sikkerhedsudstyr ændres, og at den grønne ejerafgift på nye biler forhøjes.

Umiddelbart tyder meget på, at varebilsvognmændene ikke vil opleve fordyrelser ved anskaffelse af nye biler, vurderer erhvervspolitisk chef Ove Holm, DTL – Danske Vognmænd.

ITD og Danske Busvognmænd i deputation i Europaudvalget

NyhedITD og Danske Busvognmænd skal fredag den 6. oktober 2017 i deputation i Folketingets Europaudvalg for at præsentere deres synspunkter vedrørende Kommissionens forslag om at anvende udstationeringsdirektivet på vejtransportområdet.

ITD og Danske Busvognmænd er fredag den 6. oktober 2017 i deputation i Folketingets Europaudvalg for at fremlægge deres synspunkter vedrørende Kommissionens forslag i vejpakken om at anvende udstationeringsdirektivet på vejtransporter. Der er mange fornuftige takter i EU-Kommissionens vejpakkeudspil, men ITD og Danske Busvognmænd er imod Kommissionens forslag om at betragte eksportchauffører som udstationerede.

ITD støtter lovforslag om højere bøder ved miljøsvindel

NyhedTransportminister Ole Birk Olesen har den 4. oktober 2017 fremsat et nyt lovforslag, der skal bekæmpe svindel med lastbilers forureningsbegrænsende udstyr. ITD støtter en øget kontrolindsats og højere bødesatser for bevidst omgåelse af gældende regler.

ITD tager på det kraftigste afstand fra den manipulation med forureningsbegrænsende udstyr, som politiet har konstateret ved de målrettede vejsidekontroller af tunge køretøjer i henholdsvis Danmark, Norge og Tyskland. Derfor støtter ITD også fuldt op om det fremsatte lovforslag.
Siden dannet på: 0.18 sekunder
20,549,456 Unikke besøg