GH Truck Training

MY VETERANTOG

Viking Run

Besøgende

· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Torben Milberg

Antal Besøg

496 besøg på de sidste 24 timer.

TUR

Udskriv og scan med din smartphone:

Kom gerne med din mening

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Horsens Lift boomer sammen med byggeriet i Østjylland

NyhedHorsens Lift investerer på livet løs: Ny administrationsbygning, flere ansatte, mere materiel. Udlejningsflåden er nu på 325 enheder. Byggeboomet i Østjylland har en stor del af æren for væksten på mellem 20 og 25 procent på et år.


Telefonerne kimer, kunder, leverandører og ansatte kommer og går, og materiel transporteres ind og ud ad portene i alle afdelinger i et hastigt tempo.

Hvordan beskyttes cyklister og fodgængere i trafikken

NyhedDødsfald i ulykker, der involverer lastvogne, er faldende. Ikke desto mindre viser Volvo Trucks’ forskning, at den samme nedgang ikke ses i ulykker, hvor cyklister og fodgængere er involveret. Der er brug for indsatser for at reducere disse ulykker. Ny teknologi kombineret med opdateret lovgivning, bedre infrastruktur, højere opmærksomhed på sikkerhed og bedre synlighed kan gøre vores bytrafik mere sikker.


Rundt omkring i verden vokser byerne i takt med at 3 millioner mennesker hver uge flytter til byområderne. "Byer bringer folk sammen, men når så mange personer og køretøjer deler den samme begrænsede plads, bliver mange fodgængere og cyklister ofre for skader og dødsfald i trafikken," siger Carl Johan Almqvist, trafik- og produktsikkerhedsdirektør hos Volvo Trucks.

FDL-nyhed om p-begrænsninger og ansvar

NyhedDet er Statens opgave at sikre p-pladser nok: Men vognmændenes ansvar at følge loven


I søndags trådte den ny parkeringslov om 25 timers begrænsning for lastbiler, parkeret på statslige parkeringspladser i kraft. En lov, der har delt vandene, og hvor meningerne er stærkt delte. Ikke mindst fordi, der faktisk ikke er p-pladser nok til godstransportørerne.


Nu har vi så også fået Vejdirektoratets rapport ”Statsvejnettet 2018” med en masse statistik, også om parkering.

EFTERLYSNING !

InfoJeg ved ikke lige ,- om dette har "almen interesse" overhovedet ?

Alligevel håber jeg,- at én eller anden kan hjælpe mig ?

Normalt plejer jeg IKKE,- at gå glip af noget væsentligt !

Nu ved jeg så heller ikke,- HVOR væsentligt dette vil være,- generelt ?


DET HANDLER OM MIT PRIVATE "ARKIV" !

ITD - Et splittet Europa Parlament sender vejpakken retur til transportudvalget

NyhedEuropa-Parlamentet skulle i dag tage stilling til væsentlige dele af vejpakken, herunder kompromisforslag vedrørende udstationering, cabotage og køre– og hviletid. Et stærkt splittet parlament kunne dog ikke nå til enighed på nogen af disse punkter. Spørgsmålet sendes nu retur til Europa-parlamentets transportudvalg, som nu skal forsøge at finde nye kompromisforslag, der kan samle alle EU-medlemslande. Det bliver et kapløb med tiden, hvis disse vigtige elementer i vejpakken skal kunne behandles før valget til Parlamentet i maj 2019.

Danske Speditører - Forbud mod lastbilkørsel i Tyskland om lørdagen

NyhedFra og med lørdag den 7. juli og de følgende syv lørdage er det fra kl. 7 til 20 ikke tilladt at køre med lastbiler over 7,5 tons bruttovægt på store dele af det tyske vejnet. Initiativet er kommet i stand for at øge fremkommeligheden for ferietrafikken.

Formanden for Fagudvalg Vej & Bane i Danske Speditører, Karl Christensen, minder om, at hovedreglen er, at indskrænkningerne i kørslen om lørdagen kommer til at gælde for de samme køretøjer, som året rundt ikke må køre om søndagen i Tyskland.

Der måtte betales ved kasse 1 ved lastbilkontroller

NyhedSå er luften i Danmark forhåbentligt igen blevet lidt renere, efter at Tungvognscenter Syd i den forgangene uge har været på gaden, og har afsløret lastbiler, hvor SCR systemet er sat ud af drift.

Tirsdag den 26. juni, blev en polsk lastbil kontrolleret på en rasteplads i Aabenraa, og det viste sig at man havde manipuleret med køretøjets SCR system, der forbruger Ad-Blue væske til og nedsætte udslippet af de farlige NOX partikler. Køretøjet blev fulgt til autoriseret værksted, hvor det skulle repareres. Chaufføren blev præsenteret for en bøde på 7.500 kr. for manipulationen, og yderligere 1.000 kr. i bøde, idet udsigten gennem forruden var delvist obstrueret af et stort bord, samt et gardin.

DTL: EU-Parlamentet sender vigtige spørgsmål til hjørnespark

NyhedEt flertal i Europa Parlamentet sendte i dag flere centrale emner fra dagens afstemning om Kommissionens vejpakke tilbage til udvalgene. Transportpolitik og udfordringerne med social dumping er åbenlyst blevet storpolitik.

Reglerne var sat til afstemning onsdag eftermiddag. Men både spørgsmålene om udstationeringsregler for chauffører, spørgsmålet om køre- og hviletidsregler samt cabotage og postkasseselskaber blev sendt tilbage til fornyet udvalgsarbejde.

DET KOSTER MANGE SKATTEKRONER,- - -AT VÆRE GÆSTFRI !

InfoHvorfor står der ikke noget om "brugerbetaling" overhovedet ?

Er det rimeligt,- at lade borgerne betale for "Slaveholdernes" slaver ?

Den kostbare "Udekøkken",- kostede jo en cykelsti til områdets skolebørn !

Skal disse nye planer mon betales af "ældreplejen",- -eller "skoletandplejen" måske ?


DE "STORE ARMBEVÆGELSER" ER JO IKKE GRATIS !

MAN VED ALTSÅ,- - - AT DE ER HER !

InfoFlere har nærmest benægtet tilstedeværelsen af udenlandske lastbiler !

Flere har faktisk forsøgt,- at tale antallet NED !

Siden 2010,- har Vejdirektoratet foretaget optælling,- i det skjulte !

Rapporten "Statsvejnettet 2018" udkom tirsdag d. 3. Juli 2018 !


NU MÅ MAN VÆRE OVERBEVIST OM ANTALLET !

ITD klager til EU-Kommissionen over kapitalindskud til Post Nord Logistics

NyhedITD klager nu til EU-Kommissionen over PostNord Gruppens planer om at tilvejebringe de nødvendige kapitalindskud for at bringe datterselskabet, Post Nord Logistics, på fode igen. Tilførslen af kapital til det skrantende selskab er ulovlig statsstøtte, som ikke kan godkendes efter EU’s regler, mener ITD.

Kerneforretningen i Post Nord Gruppens datterselskab, Post Nord Logistics, er fragt af stykgods og pallegods. Dermed er det statsejede Post Nord Logistics i direkte konkurrence med ITD’s medlemsvirksomheder på det private transport- og logistikmarked.

ITD stævner EU-Kommissionen i sag om ulovlig statsstøtte til PostNord

NyhedPå den danske transportbranches vegne tager ITD sammen med medlemsvirksomheder, som Danske Fragtmænd A/S, EU-Kommissionens afgørelse af 28. maj 2018 om statsstøtte til Post Danmark videre til EU-domstolen. ITD’s medlemsvirksomheder finder ikke, at EU-Kommissionen i tilstrækkelig grad har påvist, at den påtænkte statsstøtte ikke vil forvride konkurrencen med de private vognmænd, og de ønsker derfor sagen prøvet ved EU-domstolen.

DET KUNNE MAN HAVE FORHINDRET FOR FLERE ÅR SIDEN !

DebatEU-Domstolen traf en afgørelse d. 15. Marts 2011 !

En chauffør holdt på sin ret,- - -og fik medhold !

Afgørelsen ændrede på noget væsentligt,- men er blot blevet groft ignoreret !

End ikke Fagbevægelsen i Danmark,- har vist interesse for at kræve denne afgørelse respekteret !


ORDET "NEMESIS" PASSER FINT IND HER !

DTL: Strategier er godt men politisk holdbarhed og eksekvering er afgørende

NyhedDen svenske regering har netop præsenteret en national godstransportstrategi for effektiv, kapacitets-stærk og bæredygtig godstransport. ”Den første i sin art”, hedder det i en pressemeddelelse fra den svenske regering. Danmark har haft mange lignende strategier de seneste 20 år, men det handler om politisk holdbarhed og eksekvering, mener DTL.

DTL: Statsvejnettets rapport for 2018 bør ligge på transportpolitikernes havebord i sommervarmen

NyhedStatsvejnettet 2018-rapporten er netop kommet. Og det er en guldgrube af nyttig information, som enhver sommerferieramt transportpolitiker bør nærlæse i ly af parasollen, mener DTL's direktør.

-Lad os starte med det mest aktuelle. Rapporten Statsvejnettet 2018 giver tal for belægningen på de statslige rastepladser langs motorvejene. Og her viser tallene, at 78 procent af lastbilerne holder stille i mere end 24 timer henover weekenderne – og næsten en tredjedel mere end 45 timer. Det sidste er klart ulovligt, hvis chaufføren overnatter i bilen, og det understreger blot nødvendigheden af den lovgivning, der trådte i kraft i Danmark i søndags, siger Erik Østergaard, DTL’s administrerende direktør, med henvisning til de nyikrafttrådte regler om 25-timers parkeringsrestriktion på rastepladser.

EFFEKTEN BLIVER TIL "DOBBELT-EFFEKT" !

DebatKommunernes respektive parkeringsregler,- kommer rigtigt i spil nu !

Nye parkeringsafgifter bliver en ren "PENGEMASKINE" af format !

Landet vil opleve en mangel på parkeringspladser,- man ikke har fantasi til at forestille sig !

Speditører vil oplever nervesammenbrud,- når der skal planlægges ture !


FREMTIDEN BYDER PÅ UDBREDT KAOS !

Trafikken på motorvejene vokser stadig markant

NyhedDer kommer hele tiden flere og flere biler og lastbiler på de danske motorveje.

På blot ti år er trafikken på de største hjemlige veje steget med næsten en tredjedel. Det viser de nyeste tal fra Vejdirektoratets rapport ”Statsvejnettet 2018” der kommer på gaden i dag.

”Tallene bekræfter det billede, som de fleste danske trafikanter også genkender fra deres færdsel ude på motorvejene, nemlig at trængslen bliver tættere og tættere,” siger trafikdirektør Niels Tørsløv fra Vejdirektoratet.

Containerpåhængsvogn leveret til E. Trasborg A/S

Containerpåhængsvogn leveret til E. Trasborg A/SSAWO, Herlev har leveret en køreklar NOPA PTC240 3-akslet containerpåhængsvogn med 3-vejs tip.

Containerpåhængsvognen er med en totalvægt på 24 ton og med 3 stk. BPW aksler. Den er beregnet til kørsel med containerlængder fra 6,0 - 6,5 meter.

Af udstyr er den udstyret med blandt andet lift på 2. aksel, luftaffjedring med hæve/sænk, digital kilometertæller og en hårdforkromet tipcylinder med stopventil og kraftig stopwire.

ITD: Ikke nok turbo på digitalisering af dokumenter i tredje vejpakkeudspil

NyhedEU-Kommissionens udspil om digitalisering af fragtdokumentation i vejpakkens 3. del er et skridt i den rigtige retning, men der er behov for endnu mere fart på digitaliseringsprocessen, mener ITD.

Et væsentligt element i vejpakkens 3. del fra EU-Kommissionen er, at udvekslingen af information mellem virksomheder og myndigheder i stigende grad skal foregå digitalt ved udførelse af vejgodstransport. Man ønsker bedre administrative procedurer og valide data i forbindelse med myndighedskontroller, som for eksempel vejsidekontroller.

Tre danske lastbilsopbyggere opnår certificering af Mercedes-Benz

NyhedEt helt nyt certificeringskoncept for opbygning af nye lastbiler skal sikre gennemtestede kvalitetsløsninger med høj brugsværdi og lang levetid. I Danmark tæller konceptet nu de tre danske opbyggere: HMF, Brdr. Plagborg og SAWO.

Køb af ny lastbil er for de fleste vognmænd en stor investering, som er forbundet med grundige overvejelser om både pris, leveringstid og ikke mindst opbygning af bilen. Og netop opbygning kan have stor økonomisk betydning på lang sigt, da gennemtænkte og velafprøvede løsninger kan spare vognmanden for mange timer på værkstedet – især når bilen ikke længere er ny.

Kontrol af lastbiler til eksamenskørsel i Køge

NyhedTungvognsCenter Øst (TCØ) under Midt- og Vestsjællands Politi foretog fredag den 29. juni 2018 ved Køge gymnasium kontrol af køretøjer, der var kommet til gymnasiet under translokationen med henblik på kommende kørsel med færdiguddannede elever (”studenterkørsel”).


Kontrollen blev foretaget, inden selve kørslen med personer blev begyndt, og politiet konstaterede følgende fejl og mangler:
Siden dannet på: 0.09 sekunder
24,195,538 Unikke besøg