Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Fra fotoalbummet...

Dtl magasinet
Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
FDL - EU rykker Danmark efter register-svigt: Det halter med registrering af transport-virksomheder
NyhedI betragtning af, at flere ministre, og mange folketingsmedlemmer, har søgt at slå sig op på at proklamere, at Danmark skal være EU´s duks, er det skuffende, at Danmark, sammen med en række andre lande, har modtaget en åbningsskrivelse fra EU, hvor vi opfordrestil snarest muligt at iværksætte en opgradering af den fælles sammenkøring af registre vejtransport-virksomheder. Det er flovt at få den slags opfordringer, og det er spændende, hvordan Folketingets Europaudvalg vil reagere.

Udenrigsministeriet har modtaget åbningsskrivelsen, og ministeriet har videresendt skrivelsen til Folketingets Europaudvalg.
Farvel til den tunge trafik på Kronprins Frederiks Bro
TrafikNår Kronprinsesse Marys Bro åbner for trafik den 30. september, bliver det mere sikkert for cyklister og fodgængere at færdes på og omkring Kronprins Frederiks Bro. Samtidig kan borgerne i området se frem til mindre trafikstøj. Lastbiler over 3.500 kg må nemlig ikke længere benytte Kronprins Frederiks Bro, når først Kronprinsesse Marys Bro åbner.

Hver dag kører cirka 1.800 store køretøjer over Kronprins Frederiks Bro, der også benyttes flittigt af cyklister og fodgængere. Fra den 30. september i år er det slut med tung trafik på den 84 år gamle bro.
KP Logistik bestiller 100 gasdrevne lastbiler – Scanias største enkeltstående ordre på LNG gas lastbiler til dato
LastScania har modtaget sin største enkeltstående ordre på gasbiler til dato: 100 lastbiler, som kører på flydende gas (LNG), til KP Logistik i Stavenhagen, Tyskland. Scania R 410-trækkerne bliver ligeligt fordelt mellem KP Logistiks terminaler i Stavenhagen og Wustermark tæt på Berlin. De skal bruges til levering af tørrede, kølede og frosne fødevarer, primært til Netto- og Norma-butikker i det østlige Tyskland, herunder Berlin.

"Med denne strategiske ordre på gasdrevne lastbiler ønsker vi at gå forrest inden for bæredygtig transport og sætte et godt eksempel for transportbranchen", siger David Brokholm, adm. direktør for KP Logistik GmbH
FDL - Total forvirring om drivmidler: Ja eller NEJ til biobrændstof?
NyhedDet er yderst forståeligt, at masser af vognmænd er i tvivl m.h.t. kommende brug af brændstof. For vi får snart en melding i øst, siden i vest, så hvad skal vi tro på? Er det de såkaldte eksperter, der har ret i, at iblanding af biobrændstof i benzin og dieselbør droppes, fordi det skader mere, end det gavner?

Eller er det dem, der repræsenterer bilproducenter og importører, der har ret, når de påstår, at bonus for biogas kan sikre grøn omstilling? Svaret blæser i vinden, for udtalelserne er desværre så forskellige, at de øger forvirringen og usikkerheden.
GYNGERNE OG KARRUSSELLERNE,- - -I EN NY DANSK UDGAVE !
DebatDisse modsigende meldinger,- øger blot forvirringen !

Samtidig afslører man,- at "Prioritering" faktisk "giver muligheder" ?

MEN,- "Prioritering" vil altid efterlade et "tomrum" !

Færdselspolitiet skal nu aflastes af "andre" ?


KOMPETANCE OG FAGLIG INDBLIK,- - NU OGSÅ SOM "DISCOUNT" !
ITD ønsker møde med ny fødevareminister om grisetransporter
NyhedNye bureaukratiske procedurer for dyretransportører er så firkantede, at de rammer danske griseeksportører urimeligt hårdt. Derfor vil ITD nu bede om et snarligt møde med fødevareminister Mogens Jensen (S), så der kan blive kigget på situationen.

Der har de seneste dage været en del historier i medierne om, at danske smågriseeksportører står med grise, der står til aflivning grundet en opstramning af procedurerne, der trådte i kraft den 1. juli 2019.
FDL - Måltal fremfor alt i lastbilkontrol: Politikerne og Rigspolitiet bag katastrofalt dyrt svigt
NyhedDet rejser nogle principielle spørgsmål, at vicepolitikommissær Peter Stryhn fra Midt- og Vestsjællands Politi, til Berlingske har udtalt, at man indtil videre primært vil lave lastbil-kontrol for måltallenes skyld. Udtalelsen bliver helt paradoksal, fordiPeter Stryhn fastslår, at den type kontrol ikke går ud over sikkerheden. Det skriger til himlen, at EU´s måltal er vigtigere end alt andet, og beslutningen giver nu de store, der udøver systematisk ulovlig cabotage, endnu mere frit spil.

Man skal være mere end almindeligt naiv, hvis ikke man kan regne ud, at den type discount-kontrol er værdiløs, siger FDL´s kontorleder, Jens Groot. Det vil sige, at de, 6.040 vejsidekontroller, der mangler i statistikken, skal udføres af allepolitikredsenes færdselsbetjente, og ikke kun af uddannede tungvognsbetjente.
FDL - Uigennemtænkt skrivebordsløsning: De nye virksomhedskort har skabt total forvirring
NyhedDet er desværre ikke et ukendt fænomen, at der ved indførelse af ny teknik, ofte opstår problemer, som ”skrivebordsgeneralerne” burde have taget højde i forhold til, hvordan tingene foregår i virkeligheden. Det gælder også i forbindelse med, at der er kommeten ny generation af virksomhedskort til tachografen. Men til trods for, at vi lever i 2019, og hvor teknologien kan udnyttes både med komplicerede og lette løsninger, vil de ny tachografkort skabe problemer for vognmændene og tilmed medføre ekstra udgifter.

Det er trist at skulle konkludere, at det næppe forbavser ret mange vognmænd eller chauffører, siger FDL´s kontorleder, Jens Groot.
B for BMS og Ballast kærre
B for BMS og Ballast kærreSAWO har leveret en ny NOPA ballast kærre, KFL360 til BMS. På denne ballast kærre er der lavet styr for ballast og en grav i bagenden til støttebensplader.

Kærren har 4 stolper for kæpstokke med en overligger, som tilpasses stativ for personbil samt 3 stk. stativer til opbevaring af kuglekrog, én-skivet krog og en tre-skivet krog. Den har fasthårdttræsbund med metalplader over hjul for lav kørehøjde. Desuden er der monteret bakkamera og en komplet NOPA gennemgående LED lygtebjælke.
FDL - Stop nu med det øregas, Benny: Transportministeren ved at skyde sig selv i foden !
NyhedNår man kender det politiske spil, er der intet overraskende i, at transportminister Benny Engelbrecht i LB giver udtryk for, at VKLA-regeringen lovede guld og grønne skove. For vi er jo vant til, at en ny regering altid starter med at kritisere den foregåenderegering, ofte med en masse tomme ord om, at nu skal man til at rydde op og igen få Danmark på ret kurs.

Men transportministeren er tæt på at skyde sig selv i foden, for er der noget, vælgerne for længst har opdaget, er det er den ny socialdemokratiske regering er løbet fra en hel stribe af de gyldne løfter,
Kims Containerservice køber kroghejs
Kims Containerservice køber kroghejsSAWO Thisted har leveret en ny opbygning med et Multilift XR24ZL kroghejs monteret.

Chassiset kroghejset er monteret på er et Scania R 500 4-akslet 2+2 chassis med CR20N førerhusog akselafstand på 4.750 mm. Kroghejset er med knækarm som kan forskydes 1.100 + 800 mm.

Det er lavtbygget med en lavere ramme, for at mindste totalhøjden på køretøjet når derkøres med containere.
SYND MAN IKKE ER "VEN" MED HANS CHR. SCHMIDT !
DebatDen mand er jo "Roms-mester" i brugbare forståelser,- af EU-tekster !

Jeg har netop pløjet mig igennem direktivet for arbejdstid !

Vi taler om EUR-Lex 32003L008,- eller 2003/88/EF !

Jeg fandt desværre IKKE det jeg søgte efter !


DER FINDES NOK,- - -EN SÆRLIG FORSTÅELSE ?
Nyt om vejarbejder - Frakørselsrampe ved Vejen Ø lukkes i tre måneder
TrafikFra den 5. august og tre måneder frem lukkes frakørsel 67 Vejen Ø på Esbjergmotorvejen i forbindelse med etableringen af to nye vestvendte ramper og en ny rundkørsel.

Det er i stedet muligt at køre af ved frakørsel 66 Lunderskov og benytte Koldingvej. Hold øje med skiltene ved frakørsel 66.
FDL - EU´S ARBEJDSDIREKTIV SKAL OVERHOLDES: DET KOSTER KASSEN IKKE AT VÆRE ANSVARSBEVIDST NOK
NyhedSelv om der tilsyneladende er en hel del, der tager for let på de regler, der gælder med hensyn til EU-Parlamentets og Rådets Arbejdsdirektiv, er det altså et område, som alle skal tage alvorligt. Det er, mere konkret, direktiv 2003/88/EF af 4. november 2003,der blandt andet omhandler aspekter i forbindelse med tilrettelæggelse af arbejdstiden. Derfor kan danske vognmænd med ansatte chauffører ikke bare ignorere direktivet.

Det er vigtigt at understrege, at det er vognmanden, der suverænt, og alene, har hele ansvaret, siger FDL´s kontorleder Jens Groot, og fortsætter: