GH Truck Training

MY VETERANTOG

Viking Run

Besøgende

· Gæster online: 7

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Torben Milberg

Antal Besøg

496 besøg på de sidste 24 timer.

TUR

Udskriv og scan med din smartphone:

Kom gerne med din mening

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Kanonflot Kroghejs til Transportfirmaet Lars R. Jacobsen

Kanonflot Kroghejs til Transportfirmaet Lars R. JacobsenSAWO har leveret et kroghejs til en opbygning solgt til Transportfirmaet Lars R. Jacobsen.

Kroghejset er blevet monteret på et MAN TGS 35.500 4-akslet chassis med akselafstand på 3.500 mm, og affjedret med stål i front og luft i bag og er monteret af MAN, Odense.

Kroghejset er udstyret med både indvendige og udvendige combilocks, som er en specialløsning skræddersyet til kunden. Derudover er kroghejset leveret med frontkonsol, der indeholder en gangbro, hydraulikventil og hydrauliktank.

Fødevarestyrelsen skal stramme op på kontrol af dyretransporter

Fødevarestyrelsen skal stramme op på kontrol af dyretransporterEn redegørelse fra Fødevarestyrelsen afdækker mangelfuld sanktionering af overtrædelser af regler om dyretransporter.

Miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen kræver nu, at Fødevarestyrelsen strammer op og udfører kontrollen tilfredsstillende.

Ledelsen i Fødevarestyrelsen skal fremover fokusere langt kraftigere på, at kontrollen med ulovlige dyretransporter følges til dørs med bøder og politianmeldelser. Det skal blandt andet ske ved at afsætte de rette ressourcer til kontrollen.

NU KAN DET KUN GÅ FOR LANGSOMT

Debat Ny sag ved "Metrobyggeriet",- -viser vejen !

Modstanden for "kædeansvar" i transportbranchen,- -må blegne NU !

Der MÅ ikke gøres forskel,- -på baggrund mange forhold !

Så HVORFOR gøre forskel på brancher ?


KÆDEANSVAR VIL GØRE "UNDERVÆRKER" I TRANSPORTBRANCHEN !

DTL om nyt EU-angreb: Danmark har en god sag

DTL om nyt EU-angreb: Danmark har en god sagIfølge danske medier varsler EU nu en retssag mod Danmark, fordi Folketinget har besluttet, at lastbiler kun kan opholde sig 25 timer på offentlige parkeringspladser. DTL – Danske Vognmænd mener, at regeringen skal tage opgøret, og at det er erhvervets opgave at planlægge sig ud af tingene.

EU-Kommissionen truer med en åbningsskrivelse nu reelt Danmark med en retssag, hvis ikke der rettes ind og gives mulighed for at overnatte på rastepladser i mere end 25 timer. EU kritiserer, at den nye danske regel om 25 timers tidsbegrænsning gør det umuligt at overholde hviletidsreglerne, fremgår det af flere medier.

Fantastisk flot vogntog leveret af SAWO A/S til Allan Frederiksens Vognmandsforretning

Fantastisk flot vogntog leveret af SAWO A/S til Allan Frederiksens VognmandsforretningSAWO Stokkemarke har leveret et komplet vogntog til Allan Frederiksens Vognmandsforretning med en HIAB 262 EP-5 kran, et SAWO CLF425S-3W wirehejs, en JTC termoasfaltkasse med en NOPA KTK240 kærre og et NOPA CPL320 containerlad.

HIAB kranen og SAWO wirehejset er monteret på et Volvo FH650 chassis med 4 aksler og akselafstand på 4.100 mm. Det er et tridem chassis med totalvægt på 32.000 kg.

"PROBLEMERNE" HAR MAN SELV SKABT !

DebatDet gælder for de rådvilde medlemmer i EU-Parlamentet !

Det gælder for de kyniske og grådige Speditører !

Det gælder for den siddende regering i Danmark !

Det gælder for virksomheder,- med såkaldte "datterselskaber" !


DET HELE ER " EN PRUT I EN POTTE" !

Kran og Wirehejs til Brdr. Christensen Entreprenør og Vognmandsforretning fra SAWO A/S

Kran og Wirehejs til Brdr. Christensen Entreprenør og Vognmandsforretning fra SAWO A/SSAWO Kolding har leveret en opbygning med en HIAB X-HiPro 262 EP-5 kran og et SAWO CLF326S-3W wirehejs.

Kranen og wirehejset er monteret på et Volvo FMX 500 chassis, der er fuldt luftaffjedret og med 4 aksler med motormonteret kraftudtag og kort førerhus.

Kranen er med 5 hydrauliske udskud og opnår ved fuldt udlæg en rækkevidde på 15,1 meter, hvor den løfter 1.260 kg. Kranen har radiostyrede støtteben og hydraulisk udtræk samt 2 ekstra rørføringer monteret indvendigt i kranarmen, så slangerne sidder mere beskyttet.

EU vil stoppe dansk indgreb mod udenlandske chauffører

NyhedNy regel, der begrænser parkering på rastepladser til 25 timer, er ulovlig, mener EU og truer med retssag.

Siden 1. juli har lastbilchauffører på danske veje været underlagt en regel om, at de ikke må parkere på danske rastepladser langs de danske motorveje i mere end 25 timer.

Torsdag kalder EU-Kommissionen reglen for ulovlig og vil have den annulleret. Hos brancheorganisationen Dansk Industri Transport kommer det ikke som en overraskelse, at reglen kan være ulovlig.
læs artiklen på dette Link

BLOT ET "RYGTE",- - ELLER MÅSKE EN GRUM "SANDHED" ?

DebatUanset hvad,- -så er der nogen der MÅ vide noget !

Et "rygte" opstår sjældent af "ingenting" !

Det er som regel blot,- sensationsudgaven af sandheden !

MEN,- hvad ER så sandheden,- - bag disse "rygter" ?


ER DET,- - -" EN FJER BLIVER TIL 5 HØNS" ?

FDL-nyhed om p-plads i Padborg

NyhedContino etablerer stort p-anlæg til chaufførerne: Men projektet rejser flere spørgsmål


Contino i Padborg er langt fremme med etableringen af en udvidet p-plads med 7000 kvadratmeter. Man mangler faktisk kun at få lagt belægnings sten. I menigmands øjne, lyder det som et projekt, hvor der tages hensyn til de mange, hovedsageligt, udenlandske, chauffører, men i vognmandsbranchen rejser projektet alligevel en række, uafklarede spørgsmål.


Projektet skal sikre, at chaufførerne har et sted at parkere, når de eksempelvis skal holde den ugentlige hviletid, skriver Allan Jepsen, CEP for Contino Holding A/S, på Continos hjemmeside. Men ikke et eneste ord om, hvor chaufførerne skal holde deres hvil.

Scania Urban Generation

LastDen nye generation af distributionsbiler fra Scania takler alle de udfordringer, moderne transport i og omkring byerne stiller

Distribution i by- og nærområder stiller stigende krav til både chauffør og lastbil. Den nye generation af distributionsbiler fra Scania imødekommer disse udfordringer med en række helt nyudviklede løsninger.

Blandt dem er to nye motorer, det helt nye P-førerhus med Low Entry og Kneeling, bedre komfort, lavere forbrug, mindre støj og en endnu bedre totaløkonomi.

FRI OG FAIR KONKURRENCE ?

DebatDisse forhold er underlagt en klar og tydelig EU-Lovgivning !

Dette administreres af en dygtig Dansker,- ved Navn Margrethe Vestager !

Giganten GOOGLE er igen kommet i "vridemaskinen" og må betale en bøde !

MÅSKE er lovgivning kun aktuel,- når synderen er én virksomhed,- og ikke flere ?


TÆNK,- -HVIS TRANSPORTBRANCHEN OGSÅ VAR "DÆKKET IND" ?

"SANDHEDEN" BLIVER VEL SVÆR AT HOLDE SKJULT NU ?

DebatHer tænkes på den nylige rapport fra "Konkursrådet" !

Der påpeges jo problemer omkring de mange "Lyn-konkurser" !

Faktisk påpeger man også "sløseri" med kontrollen,- ved konkurser !

Det sker "for nemt" og "for hurtigt" ,- viser rapporten !


NU KAN DISSE "POSTULATER" JO AFPRØVES I VIRKELIGHEDEN !

LAD JER IKKE TAGE VED RØVEN !

DebatJeg havde selv et andet "syn på sagen",- inden jeg søgte mere kendskab !

Det har jeg nu fået,- men måske alligevel ikke tilstrækkeligt !

Derfor håber jeg,- at eksperterne med den korrekte viden,- - udfylder hullerne !

Der er jo IKKE tale om "magtmisbrug" eller tvang,- fra 3F,- - når det kommer til stykket !


DERIMOD HANDLER DET OM LIGE VILKÅR,- - -OG RETFÆRDIGHED !

FDL-nyhed om manglende p-kontrol

NyhedChauffører og vognmænd blæser på ny lov: Politiet gider åbenbart ikke at kontrollere

Til trods for, at den stærkt omdebatterede lov om 25 timers parkering på de statslige rastepladser, er trådt i kraft, parkeres der stadigt i såvel nødspor som uden for de afmærkede båse. Hvilket understreger tre ting. Nemlig, at chaufførerne blot tager chancen i håb om, at politiet ikke kommer ind på pladsen. Risikoen for at blive noteret er lille. Samt politiets manglende kontrol, som har skabt undren hos dem, der efter bedste evne, søger at overholde gældende love og regler.

LAD OS FÅ ET SVAR FRA "KA" !

DebatMoral er godt,- og dobbeltmoral er dobbelt godt !

MEN,- så er der jo lige det med,- rygter kontra sandheden !

Derfor håber jeg,- at der endelig kommer "syn for sagen" !

Direktør i "KA",- Karsten Høgild,- på give en uddybende redegørelse !


MÅSKE ER DER FORSKEL PÅ "TVANG" !

SÅ ER FANDEN LØS IGEN !

DebatDer ER i hvert fald store forskelle i udlægningen af "sagen" !

Det er,- om ikke andet,- en sikker ingrediens der sikre en debat !

De fremlagte "oplysninger" er også meget forskellige !

Det er,- om ikke andet,- en garanti for en debat !


MEN,- - -HVAD ER SÅ VIRKELIGHEDEN ?

HOLD NU OP CHR. JENSEN !

DebatJeg er med jævne mellemrum,- uenig med Chr. Jensen !

Jeg har altid haft dyb respekt for Chr. Jensen !

Desværre er jeg denne gang,-blevet skuffet,- over Chr. Jensen !

HVEM kender egentlig HELE historien ?


CHR. JENSEN ER TRODS ALT,- - - VOGNMAND !

FDL-nyhed om organisations-frihed

NyhedArbejdsgivere og politikerne medskyldige i 3F´s tvang: DA og Dansk Erhverv skylder en forklaring

Som det bl.a. er fremgår medierne, og transportadvokat Jacob Formans hjemmeside, er konsekvensen af 3F´s helt ubegrundede chikane og trusler om blokader mod selv seriøse vognmænd, der betaler deres chauffører ordentlig, at adskillige vognmænd har følt sig tvunget til at indgå aftaler med 3F. Det skulle også være årsagen til, at vognmand Alex Olsen, Nykøbing Sjælland, ikke havde anden udvej, end at erklære sig konkurs.

S: Jens Rohdes stemmeafgivning åbner for social dumping

NyhedSidste onsdag var en afgørende dag for den europæiske transportbranche. I Europa-Parlamentet havde vi en række afstemninger om den såkaldte vejpakke med nye regler for udstationering, køre-hviletid og cabotage.

Her havde vi muligheden for at lukke mange af de smuthuller, der har gjort branchen til noget, der ligner det vilde vesten. For mig er det soleklart, at hvis en udenlandsk chauffør kører gods fra Helsingborg til Hirtshals, så skal ikke være på en rumænsk løn.


Læs artiklen på ALTINGET.dk via dette Link

" LØGN ELLER LATIN,- - ELLER " ?

DebatEn noget "underlig" sag,- uden mange FAKTS !

Hvad er egentlig "op og ned" her !

Begge "forklaringer" syntes at være "fornuftige nok" !

Så,- HVAD er den fulde sandhed ?


ER DET ET "SIGNAL",- - ELLER BLOT EN "TILFÆLDIGHED" ?
Siden dannet på: 0.10 sekunder
24,195,877 Unikke besøg