GH Truck Training

Vestfyn Trækker 2018

Antal Besøg

522 besøg på de sidste 24 timer.

TUR

Udskriv og scan med din smartphone:

SAWO UDSTILLING

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til

Dansk elepsi
TUR
EU-sygesikringskort
Roskilde flyshow
Norges Lastbilejer forbund
Transportkalenderen
Transportjob.dk
epicent.dk
Eurodrivers
ITD
Frie Danske Lastbilvognmænd
Dansk Transport og Logistik
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
Jobitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog

Stop Piratkørsel

Foto

Begivenheder

<< Oktober 2017 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Fra fotoalbummet...


Kom gerne med din mening

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Se billede

Albums > Pressefoto > Scania R 730 Første billede Foregående billede Næste billede Sidste billede
Scania R 730
Vognmand Christian Schou i Hjørring har fået leveret en ny Scania R 730 med V8-motor. Den nye lastbil skal køre med mursten til det nordlige Norge; tung kørsel i et ekstremt terræn. Det kræver en ordentlig og regelmæssig service af lastbilen.

Christian var ikke i tvivl, da han skulle vælge motor til sin nye lastbil. Det barske norske terræn og den tunge last kræver ekstra hestekræfter. Derfor faldt valget på en V8’er med 730 hk (Scania R 730). Sværere var beslutningen om valg af specifikationer for at opnå en lav egenvægt. Christian kører nemlig på kg-pris, og ser det derfor som ekstra vigtigt at finde frem til alle de små faktorer, som kan gøre en forskel i pris og vægt.

Scania-salgskonsulent Morten Brøcher fandt, ved hjælp af Scanias analyseværktøjer, frem til resultatet. Alufælge og et highline-førerhus i stedet for det topline-førerhus, han havde på sin tidligere lastbil, var noget af det udstyr, som kunne sænke vægten og reducere brændstofforbruget.

For at øge driftssikkerheden og undgå uforudsete udgifter ift. reparationer tilkøbte Christian en skræddersyet serviceaftale med udvidet drivlinedækning på syv år.

I den nye Scania er der monteret en Communicator-boks, og med den følger mulighed for en masse ekstra services. F.eks. kan Christian nu følge brændstofforbruget via den rapport som, uden ekstra beregning, sendes til ham via email hver måned. Og for at sikre overensstemmelse og opfyldelse af kravene i forbindelse med køre-/hviletid, har han lavet en aftale om automatisk fartskriveroverførsel.

Opbygningen, som består af en værktøjskasse og afdækning, er monteret af Scania i Vojens. Scania i Hobro har lavet strøm og malet lastbilen m.m.

Hele handlen blev finansieret ved Scanias eget finanseringsfirma, Scania Finans.

Dato: 04.11.2016
Tilføjet af: Admin
Dimensioner: 1024 x 768 pixels
Filstørrelse: 404.69kB
Kommentarer: 0
Vurdering: Ikke vurderet
Antal visninger: 2331

Del dette billede
Offentlig deling: Facebook Google
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.05 sekunder
20,549,315 Unikke besøg